kwikfit ervaring rijker
Auteur Bericht
Joined : 04-jul-2008
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 04-jul-2008 13:54:26
Onderwerp : kwikfit ervaring rijker

kwikfit dordrecht heeft mijn auto op 3 punten afgekeurd, kosten: € 1000,-
grootste kostenpost de uitlaat plm. € 850 en er moest wat gelast worden,
dat kon niet bij hun, € 150.

De dealer was al 30% goedkoper, maar na wat navragen had ik voor 335,-
2 vd 3 delen van mijn uitlaat vernieuwd. Het laatste stukje (niet op voorraad)
heb ik laten lassen. Het andere laswerk deden ze gewoon even tussendoor.

Toen bleek dat de 2 vervangen delen helemaal niet lek waren, volgens die
monteurs. Hun kwalificatie: "dat is smeerlapperij!"

Heb ik gewoon een keer pech gehad, of hebben meer mensen dezelfde ervaring?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 04-jul-2008 15:18:48

Sinds mijn vader zijn leaseauto bij de kwik-fit heeft gebracht om een lampje te wisselen ben ik mijn vertrouwen in de productkennis van de kwik-fit een beetje kwijt. Hij reed in die tijd een Renault Megane met key-less entry/starten, de betreffende monteur kreeg de auto pas gestart na instructie van mijn vader.


Nu moest het lampje nog gewisseld worden. Hij kreeg het niet voor elkaar om deze uit de lichtunit te halen en stelde voor de auto een keer een ochtend neer te zetten, zodat hij er wat meer tijd voor had.

Dat was inderdaad een idee, netjes bedankt en direct naar de dealer gereden. Deze had beide lampjes in 10 minuutjes vervangen.


Kijk, ik zeg niet dat Kwik-fit een slechte plaats is om met je auto naar toe te gaan, maar u vroeg om ervaringen met de Kwik-fit en dit is die van mijn vader.

DB
Joined : 14-jul-2008
Berichten : 6
Other Topics
Geplaatst : 14-jul-2008 15:18:24

Onlangs op tv een test gezien van F.Murders waarbij garage bedrijven gecheckt werden of ze meer defecten opgaven dan er aan de voorgekeurde auto waren. Kwikfit viel wat mij betreft flink door de mand. Er werden gebreken gevonden die er niet waren.

Tja voor mij ook geen kwikfit dus.

gedupeerde
Joined : 07-aug-2008
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 07-aug-2008 10:37:12

Ze zeggen niet zomaar kwik-fit is kwik-shit,
ik ben geweest om mijn remschoenen te vervangen,
bleek opeens dat dat niet kon omdat de remschijven ook moesten
worden vervangen tegelijk, of samen of niks zeiden ze, anders zou het hun risico zijn,
en bleek opeens achter ook iets lek te zijn, nou ik heb maar niks laten doen en ben weg gereden,

en hopla! precies na het uitrijden hoorde ik opeens een geluid achter
wat ik nooit eerder had gehoord, prijskaartje was trouwns: 350e,

toen heb ik het zelf laten maken, een stuk goedkoper, door iemand anders,
een ex kwikfitter weliswaar, bleek dat de remschijven helemaal goed waren,
die had ik trouwens pas laten vervangen, daarom de argwaan bij kwik-shit,
en achter was de remcilinder handmatig lek gemaakt. Hij deelde mij mede dat
kwik-shit dit vaak doet, vooral bij mensen die er geen verstand van hebben!

Hoop dat er gauw een programma komt die ze undercover onderuit haalt.
Ik heb het al niet zo breed als alleen staande moeder van 3 kids en met een bescheiden
inkomen maar daar heeft kwik-shit natuurlijk geen gevoel bij! En ookal heb je het wel breed
toch verdiend niemand het dat er zo gepikt wordt van ze!

Bedankt kwik-shit!!!! Ik hoop dat jullie lekker kunnen uitleven met het gestolen
geld van onschuldige mensen!!!!!!!! Succes er mee!!!

Moosketier
Joined : 10-okt-2008
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 10-okt-2008 14:18:25

Ook een kwikfit/uitlaat verhaal: Deze zomer de auto voor een kleine beurt naar kwikfit gegaan. Voor de rest niets mis mee, ze hadden de uitlaat wat vast gezet. Na 2 weken, heel veel gerammel. Weer terug naar kwikfit, waar ze me konden melden dat een geheel nieuwe uitlaat a 400 euro nodig was want de uitlaatklemmen waren doorgeroest door dat de uitlaat ergens anders was vastgezet, en dat kon niet meer owrden gelast. Gelukkig zit er een besteltijd op bij kwikfit, want bij de Gamma tegenover verkopen ze gewoon "uitlaatklemmen". Met een reparatie van 1.99 euro was ik klaar!!! Misschien toevallig, of misschien ook niet: De prijs van de kleine beurt incl. wat reparaties was op de cent nauwkeurig even duur als wat de uitlaat zou gaan kosten.....