Goede keuze? Peugeot 307 5DRS 1.6 16V
Auteur Bericht
Joined : 22-jul-2008
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 22-jul-2008 20:39:59
Onderwerp : Goede keuze? Peugeot 307 5DRS 1.6 16V

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een Peugeot 307.
Deze denk ik te hebben gevonden particulier.
.
Het is een Peugeot 307 1.6 16V XS 5DR uit 2002
- Km 93.000
- Benzine
- climate control
- boordcomputer
- trekhaak
- centrale deurvergrendeling
- electrische ramen
- grijs metallic lak
.
Vraagprijs is ongeveer € 8.250,00
.
Is dit een redelijke prijs?
Ik wil een proefrit maken en mijn lokale garage een keuring laten uitvoeren.
.
Zijn er dingen waar ik op moet letten?
Ik hoorde iets van een distributieriem (hoeveel kost dit) en problemen met electronica met dit bouwjaar?
.
Bedankt,

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 22-jul-2008 22:09:01

Hallo Rob!


Gezien de kilometers, kleur en climate control zeker een redelijke prijs. Echter, in de particuliere markt krijg je geen garantie. Dit gegeven is het belangrijkste van de gehele aankoop.


Een keuring zoals je al aangeeft is dan ook onmisbaar. Dit kan bij de merkdealer, maar om helemaal onafhankelijk te zijn is ANWB of DEKRA ook zeker aan te raden!


Wat betreft de distributieriem, deze komt er zeker aan en is het navragen betreffende de precieze km-stand waard. Houd er ook rekening mee dat een dealer die zo'n auto verkoopt een afleverbeurt geeft, zodoende heb je garantie plus na een beetje onderhandelen de riem! Ga je over tot de aankoop, laat de auto dan netjes onderhouden: riem + beurt volgens schema... deel nu deze kosten met de verkoper.


Tenslotte de betrouwbaarheid. Je hebt gehoord dat er elektrische problemen zijn met de 307's uit het introductiejaar 2002, dat klopt! Echter, de auto's die hier last van hebben gehad zijn onder garantie volledig in orde gemaakt. Check dit bij de dealer die de auto in onderhoud heeft gehad en laat indien mogelijk een uitdraai maken van de onderhoudshistorie. Zodoende krijg je een goed beeld van de ongemakken die de huidige eigenaar het laatste jaar heeft moeten doorstaan. Is dit puur het reguliere onderhoud, dan zou ik me geen zorgen maken.


Succes met de aankoop!