Op zoek naar milieuvriendelijke occasion
Auteur Bericht
Joined : 27-jul-2008
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 27-jul-2008 23:42:51
Onderwerp : Op zoek naar milieuvriendelijke occasion

Beste lezers van dit mooie forum, sinds enge tijd ben ik op zoek naar een milieuvriendelijkere auto voor mijn gezin (5 personen_. We hebben nu een peugeot 306 uit 1997 en die rijdt 1:12 en rijden zo'n 16000 km per jaar.

Nu hoopte ik een auto te kunnen vinden die 1:16 of 1:20 rijdt maar dat is erg moeilijk. Heeft u tips? Testresultaten? Ik ben vandaag een testverslag van Volkswagen Golf 1.9 TDI 115 pk Highline (2001) tegen gekomen en die auto rijdt 1:20 maar is een diesel, dus moet er wel een roetfilter op en eigenlijk rijden we niet voldoende voor de wegenbelasting geloof ik. Toch lijkt dat me wel wat, heeft u enig idee of de iets langere versie van deze auto ook zo zuinig is en waar ik op moet lette bij de aanschaf om echt zo'n zuinig model te hebben? Gewicht? Vermogen?

Alvast bedankt voor uw reactie.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 28-jul-2008 9:28:11

Hallo Sander!


Diesel is door de huidige hoge literprijs inderdaad alleen de moeite wanneer u ruim 30.000km per jaar rijdt. Een zuinige auto is echter niet de enige manier om het milieu en de portemonnee te sparen. Een auto op LPG G3 is misschien niet het zuinigst, de uitstoot is wel de milieuvriendelijkste van de drie. Hiernaast is een liter LPG in verhouding tot diesel en benzine wel goedkoop! Dus per euro kunnen er veel kilometers gemaakt worden.


Een andere interessante keuze is een hybride, deze auto's krijgen van de overheid 50% korting op de wegenbelasting. Hiernaast kunt u in stadsverkeer volledig elektrisch rijden. Rijdt u voornamelijk snelweg en op 80km/u wegen dan is de zuinigheid van dit type auto's niet om over naar huis te schrijven.


Alles heeft z'n voors en tegens, wees er wel bewust van dat een auto LPG onderhoudsgevoeliger is!