Seat Ibiza
Auteur Bericht
Joined : 04-okt-2008
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 04-okt-2008 19:09:34
Onderwerp : Seat Ibiza

Dag,

Ik ben momenteel op zoek naar een occasion rond de 5.000 euro. Seat Ibiza is in mijn ogen wel een leuke en realistische auto voor dit bedrag. Enkele dingen waar ik tegenwoordig op let:
- bouwjaar vanaf 2000
- kilometerstand < 150.000
- minstens 55kw/75pk

Verder krijg je tegenwoordig niet veel informatie meer over auto's. Hiervoor moet je vervolgens bellen of langs komen.

Hebben jullie misschien aanraders voor een leuke occasion rond de 5.000 euro? Mijn voorkeur gaat dus uit naar een niet te grote auto, een hatchback. Denk bijv. aan VW Polo, Seat Ibiza, Audi A3 (is wss. niet realistisch voor mijn budget)..

En punten waar ik nog meer op moet letten? En wat is een goed bedrijf om een aankoopkeuring door te laten doen? Ik heb zelf namelijk weinig/geen verstand van auto's. Ik had zelf al unikeur gevonden. Of hebben jullie andere aanraders?


Met vriendelijke groet,
Peter Bosch

Sjakie
Joined : 03-nov-2008
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 03-nov-2008 19:05:26
Onderwerp : Seat Ibiza

kijk 's bij de sloop

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 08-nov-2008 21:16:58
Onderwerp : Seat Ibiza

Nou Nou Sjakie, dat is niet erg vriendelijk. Een goede auto rond de 5000 euro van het VW-Audi concern is niet erg waarschijnlijk. Koop je in deze prijsklasse dan kom je al snel bij hoge kilometerstanden en/of de oudere occasion terecht.


Ga je goed zoeken dan zul je ongetwijfeld een auto vinden die je verwachtingen zelfs overtreft. Wees dan bijzonder voorzichtig, want dit zijn de momenten waarop de handelaar die het niet zo nou neemt met eerlijk zaken doen toeslaat. Ga je dan toch voor zo'n auto dan is een teruggedraaide teller niet iets om van te schrikken en dit zijn het soort auto's waar je met een beetje pech al snel kosten aan moet gaan maken.


Ik begrijp je wel Sjakie, maar graag iets meer opbouwende kritiek in plaats van mensen die over het algemeen geen ervaring hebben in de autohandel af te zeiken.


Succes PeterB!