Smart/ 206- tot hoeveel kilometer is verstandig?
Auteur Bericht
Joined : 23-okt-2008
Berichten : 4
Other Topics
Geplaatst : 23-okt-2008 17:49:23
Onderwerp : Smart/ 206- tot hoeveel kilometer is verstandig?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goedkope en veilige tweedehands auto met lage maandlasten, als aanschafbedrag denk ik aan € 3.000 maximaal.
Rijden doe ik zowel in de stad als op de snelweg, zal zo rond de 28.000 km per jaar zijn dus benzine is dan voordeliger.

Nu zat ik zelf te denken aan een Smart of een Peugeot 206, deze krijg je echter voor dat geld met enorme kilometerstand.
Heeft iemand ervaring met Smart & en het maximale aantal km wat je hiermee kunt rijden? Idem voor de 206..
En is zo'n smart een beetje veilig?

Een andere optie is een financiële regeling aangaan en een duurdere auto aanschaffen, Peugeot, Renault en Smart bieden dit soort regelingen wel aan maar dat lijkt me niet heel gunstig. Iemand hier ervaring mee?

Alvast heel hartelijk dank!

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 26-okt-2008 20:59:26

Hallo!


Financiële regelingen kun je het beste doen via een financiële instelling en niet via een autobedrijf. Dit bedrijf biedt 1 financiering aan, terwijl er legio mogelijkheden zijn. Bijvoorbeeld via overwaarde op een koophuis, persoonlijke lening, etc.


Ik zou voordat ik via een dealer een financiering afsluit eerst vergelijkbare producten onderzoeken.


Je tweede vraag heb je eigenlijk zelf al beantwoord, wil je een populair model met niet te veel kilometers dan is 3000 euro inderdaad aan de lage kant. Wanneer je meer spendeert, het liefst over de 4.500 euro, dan krijg je bij een Bovagbedrijf 6 maanden bovaggarantie op de auto. Dan krijg je het model auto waar je voorkeur naar uitgaat met een bouwjaar en km-stand die niet direct tot groot onderhoud of reparaties leid plus garantie.


Tenslotte, wat is een redelijke km-stand? Wanneer je ervan uitgaat dat een auto bij 100/120 duizend km een nieuwe distributieriem nodig heeft en een grote beurt dan wil je het liefst rond de 80.000 of juist op de 140/160 duizend kilometer. Dan is dit onderhoud al gedaan. Je kunt natuurlijk ook dit onderhoud laten plegen als onderdeel van de afleverbeurt. Neem in ieder geval het onderhoudsboekje even door, dan weet je wat er al gedaan is en wat er aan zit te komen.


Succes!

Nijntje
Joined : 23-okt-2008
Berichten : 4
Other Topics
Geplaatst : 27-okt-2008 13:10:40

Hallo Marnix,

Dank voor je advies! Ik heb inmiddels meer informatie aangevraagd bij een aantal financiële instellingen,
deze bieden inderdaad een een betere rente dan een aantal autodealers.. Alhoewel Renault momenteel een actie heeft met 0% rente, hier zit je echter meteen weer aan de duurdere auto's.

Vriendelijke groet

Sjakie
Joined : 03-nov-2008
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 03-nov-2008 19:03:11

Nijntje
Je kunt ook gewoon een goede fiets aanschaffen !!
Voor 3000 euro een auto nieuwer dan het jaar 2000
en 26000 km pj rijden en toch goedkoper uit zijn op benzine
knap hoor

Nijntje
Joined : 23-okt-2008
Berichten : 4
Other Topics
Geplaatst : 12-nov-2008 13:50:30

Beste Sjakie,

Doel van dit forum is volgens mij elkaar helpen, tips geven en ervaringen uitwisselen. Dat maakt dat ik er graag kom.
Je reactie is niets dan een goedkope sneer! Ga lekker ergens anders de chagrijn uithangen!

Denk idd dat ik beter een fiets kan kopen, hier haal ik zeker 28.000 kilometer per jaar mee...
En wie heeft het over auto's van na 2000? Ik zeker niet! Zowel de 206 als de smart werden in 1998 geïntroduceerd en er staan voldoende smartjes en 206-jes te koop voor rond de 3.000, zie www.autotrack.nl bijvoorbeeld..

Heel hartelijk dank in ieder geval voor je zeer waardevolle bijdrage, heb ik echt wat aan.. Not!

Vriendelijke groet,
Nijntje

By the way, zowel hier op het forum als op andere sites is 30.000 km per jaar de scheidslijn tussen benzine of diesel!