Waarom zijn citroens e.a. franse auto`s zo goedkoop?
Auteur Bericht
Joined : 12-jan-2009
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 12-jan-2009 15:44:04
Onderwerp : Waarom zijn citroens e.a. franse auto`s zo goedkoop?

Hallo beste mensen,

Ik ben binnenkort toe aan een nieuwe (gebruikte)auto en verbaas me regelmatig over de prijzen van met name citroens!?
Ik zie bv op autoscout en autotrader verschillende mogelijk interessante deals staan, van bv.Citroen C5 20 16v vtr
met zo`n beetje alles er op en aan. Die worden al aangeboden voor een kleine E 8000,- met zo`n 140/150.000km.(bouwjaar 2005)

Is dat nou niet een goede reden om erg terughoudend te zijn? Het is een relatief jonge auto, maar ze zullen niet zonder reden voor deze lage prijzen de deur uitgaan! En tja, Frans, vaak erg mooi maar niet zo degelijk, toch?
(Voor datzelfde geld koop je een volvo V50, maar dan met wat meer km)
Wat staat nu echt bekend als degelijk, zelfs na 4 jaar en 150000km?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 13-jan-2009 19:50:41

De reden dat de Citroen C5 zo scherp geprijsd is, komt door de enorme verkoopaantallen in de lease van een jaar of 4 tot 6 geleden geleden. Je kon toen tegen een gunstig tarief een complete auto uit de klasse van de VW Passat/ Opel Vectra leasen.


Nu is er eigenlijk een overschot ontstaan, omdat Citroen niet de dezelfde naam heeft als Volkswagen in de tweedehands auto markt. Dus, moeten de auto's supergoedkoop de deur uit, tel daar nog een kredietcrisisje bij op en kennelijk kun je nu voor 8000 euro een overcomplete auto kopen.


Rij je deze auto de komende 3 jaar? Dan hoef je maar 2000 euro per jaar af te schrijven! Het is dus niet zo dat het een hele slechte auto is, er zijn er gewoon teveel Smile