Octavia-audi A6-Volvo V50 of citroen C5
Auteur Bericht
Joined : 12-jan-2009
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 22-jan-2009 20:34:11
Onderwerp : Octavia-audi A6-Volvo V50 of citroen C5

Hallo deskundigen,

Ik zoek een complete auto van een jaar of 5 oud maximaal, en niet meer dan 150.000km. En hooguit 10.000 euro.
Ik zie grote verschillen in het aanbod. Audi is vanaf 2001 betaalbaar, wel veel km.
Octavia zijn wat jonger en zeker net zo compleet (wel skoda) Volvo v50 vind ik mooi ik vanaf 2003 betaalbaar (alleen diesels) en C5 tsja heel compleet al betaalbaar 2005 maar boezemt weinig vertrouwen in!

Ik ben niet technisch, welk merk is nou het betrouwbaarst? Weinig onderhoud en kan nog een aantal jaren ongestoord mee!

Graag tips/advies

Eric
Joined : 12-jan-2009
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 22-jan-2009 20:35:41

Foutje ik bedoelde niet de octavia, maar het topmodel superb!

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 24-jan-2009 17:11:45

Hallo Eric,


Het is moeilijk om te zeggen welk merk of type auto het betrouwbaarste is. Regelmatig onderhoud en een zuinige vorige eigenaar is een belangrijke factor.


De naam die merken zoals Volkswagen en Toyota hebben opgebouwd in de laatste 10/20 jaar zie je terug in de vraagprijzen van de occasions. Franse merken zoals Citroën hebben (nog) niet het algemene vertrouwen van de gemiddelde occasion klant. Dit heeft echter wel als voordeel dat je voor een heel schappelijke prijs een ruime auto met rijke uitrusting kunt kopen. Koop je nu een jonge occasion waar je na een paar jaar nog een goede prijs voor wilt hebben, dan kan dit een probleem geven. Ben je echter van plan om de auto helemaal of zo goed als af te rijden dan kun je het geld dat je tijdens de aankoop bespaart reserveren voor de mogelijke reparaties waar je nu zo bang voor bent.


Succes!