WOEST OP CITROEN-NEDERLAND
Auteur Bericht
Joined : 26-jan-2009
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 26-jan-2009 17:24:46
Onderwerp : WOEST OP CITROEN-NEDERLAND

Onderstaande tekst heb ik naar meerdere programma's gestuurd
Ben ik nou gek of is dit een schande????

Geachte mevrouw/meneer,

Graag wil ik uw aandacht voor het volgende,
Woensdag 21-01-09 wil ik in de ochtend wegrijden.
Ik hoor een raar geluid en denk dat ik een lekke band heb, ik stap uit en zie niks
ik rijd nog eens 10 meter en stop weer want dit is echt niet goed.
Mijn man gebeld en die heeft mijn Citroen c3 op de krik gezet.
En wat blijkt VOORVEER AFGEBROKEN.
Mijn auto is nog geen 5 jaar oud en heeft nog geen 50.000 kilometer gereden.
Ik in paniek citroendealer gebeld maar die doen alsof ze er nog nooit van hebben
gehoord, na het euvel op google te hebben ingetoets kom ik erachter dat het een FABRIEKSFOUT
is en het "regent" afgebroken veren bij de C3'TJES. (de coating is niet goed dus de veer roest door. meestal na 4 a 5 jaar)
Ik kom op een forum (citroen-forum) terecht waar mensen vertellen met bewijsbrieven dat o.a Frankrijk en Duitsland
een terugroepaktie hebben gedaan.
En ook vind ik een verhaal van een meneer die bijna een indentiek verhaal heeft aan dat van mij.
Ik bel lichtelijk in paniek naar Citroen-nederland, ook omdat ik hoogzwanger ben met complicaties
en dat ik wel 3 keer per week naar het ziekenhuis moet en dus erg afhankelijk ben van mijn auto.
Ik woon in Assendelft en moet steeds naar P.rend. openbaar vervoer is ook geen optie want ik heb ook nog eens bekkenistabiliteit.
16 februari wordt ons kindje gehaald, tenzij het eerder komt natuurlijk.
Ze zou er spoed achter zetten, gezien mijn situatie, dat was woensdag 21-01-09
Ik heb iedere dag gebeld/gemaild, zo kunt u ook zien in mijn zelf bijgehouden "dossiertje"! (bijgesloten)
Het kon 2 tot 5 werkdagen duren, maar omdat de dealers zo vaag deden over de kosten kregen wij de indruk dat ze
dubbel zouden declareren, omdat ze meteen vertelden wat het ging kosten en nog nooit van het probleem hadden gehoord............???
(Dit terwijl ik informatie had gevraagd bij een takelbedrijf en die vertelde ook dat hij vaak een c3 had. met hetzelfde euvel )
Dus wij dachten zij krijgen alles vergoed van citroen/nederland en wij betalen ook nog eens , dubbelop dus voor de dealer!. De totale reparatie (incl. gevolgschade) kan oplopen tot zo een 1000,- euro.
Vele voor mij kregen het volgens het forum gewoon vergoed, sommige zelfs incl. een leenauto.
Ik dacht dus, nou dat is zo klaar als een klontje, ik moet gewoon even geduld hebben.....hoogzwanger.
Vrijdag belde Renee van leijen mij op ze hing eerst een verhaal op dat het BIJNA ALTIJD gebeurd als de auto stil staat, en dat het dus ongevaarlijk is.
(Wat natuurlijk verschikkelijk is want de hele stuurstang zakt door zijn veer heen de remleiding knapt bij 9 van de 10 gevallen
en je auto ligt gewoon bijna op de weg, hoe gevaarlijk is dat met 120 km per uur.)
en toen kwam ze met de medeling ''u krijgt niks" Want uw auto is al 5 jaar oud.
De coulanceregeling was uitgerekt van 2 jaar naar 5 jaar!! Maar dat is niet waar, pruttel ik tegen, mijn auto is van 26 februari 2004
en het is nu januari 2009. dus hij is nog geen 5 jaar oud, en dan nog ik heb nog geen 50.000km gereden.

''O'' zegt mevrouw van R van leijen, maar hij is uit 2004 en we zitten nu in 2009 dus u krijgt niks!!!
Ik kon geen woord meer uitbrengen en belde huilend mijn man op, die vervolgens Mevrouw van leijen belde,
tegen hem zei ze: Ze krijgt niets omdat ze niet de eerste eigenaar is!!! Toen werd ik helemaal gek, dat mag natuurlijk niets uitmaken.
Maar ik ben de eerste berijdster, en dat kan ik heus bewijzen, ik werk voor mijn moeder en auto stond op de zaak 12-12-2008
heb ik de auto overgenomen ivm mijn zwangerschap en dat ik waarschijnlijk stop met werken. Maar ik heb hem destijds zelf uitgekozen
en ik ben ook de kontaktpersoon bij de dealer ivm, apk en beurten etc.
Hoe dan ook ze komen met verschillende verhalen EN ZE METEN MET MEERDERE MATEN!!
Na 30 minuten belt ze terug en zegt: "we zijn dan bereid om de materiaalkosten te betalen''
Waarop mijn man zegt, wat is dit voor bedrijf, het lijkt wel een spelletje wat jullie met ons spelen!
Graag willen we er bij citroen op terug komen met bewijzen van dat ik de eerste berijdster ben en dat de auto niet 5 jaar oud is
en een verhaal van een meneer met hetzelfde euvel die alles wel vergoed kreeg.
Ik kan NIET geloven dat door een fabrieksfout ik zelf moet betalen voor de manuren a 80,- euro per uur,
voor iets wat mij is aangedaan en wat mij ook nog in gevaar heeft gebracht.
Vrijdag 23ste heb ik dat alles nog doorgestuurd, en vandaag maandag 26ste zeggen ze we blijven bij dit standpunt.
Wat moet ik hier nu mee??
Met vriendelijk groeten,
Massie

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 26-jan-2009 17:57:30

Beste Massie,


Laat in ieder geval eerst uw auto repareren. Maak daarbij ook schriftelijk bezwaar bij uw dealer en importeur. Doe dit aangetekend, dan heeft u in ieder geval bewijs dat u binnen 5 jaar heeft gereageerd. De reactie van de dealer is natuurlijk complete onzin. Print het verzamelde bewijs uit en dan niet van vage forums, maar probeer uw info zo dicht mogelijk bij de bron te halen.


Voeg dit bij uw brief en geef de dealer 10 werkdagen de tijd om te reageren. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft kunt u deze inschakelen, anders is een telefoontje naar [url=www.rechtswinkel-groningen.nl/]Rechtswinkel-Groningen[/url] misschien een manier om uit te vinden hoe sterk uw zaak is. Wordt uw zaak sterk geacht, dan zou ik in de brief zeker vermelden dat bij ingebreken blijven van de dealer (of importeur) de volgende stap een gang naar de rechtbank is.


Normaliter krijgt u afhankelijk van de levensduur een bepaald percentage vergoed. Als een veer 10 jaar mee moet gaan en na 5 jaar kapot is dan zou u 50% vergoed krijgen, echter dit is een gevaarlijke situatie die voorkomen had kunnen worden. Ik denk dat een rechter hier wel gevoelig voor is.


Maar, ik ben geen jurist. Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Mocht u nu gelijk krijgen naar aanleiding van uw eigen brief, via een brief van een advocaat of zelfs rechtzaak... dan hoor ik dat graag en maak ik er een item van in mijn weblog.


Succes!