VW polo met hoge kilomterstand of Clio met lage
Auteur Bericht
Joined : 29-jan-2009
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 29-jan-2009 15:59:53
Onderwerp : VW polo met hoge kilomterstand of Clio met lage

hallo, ik ga binnenkort mijn eerste auto kopen, maar nu heb ik er eigenlijk neit veel verstand van. Op dit moment heb ik 2 auto's gevonden. Een oude volkswagen (ik geloof uit 98 of 99) met een kilometerstand van 163.000 benzine, of ik zit te kiezen tussen een clio met kilometstand van 65.000 (uit 99) ook een benzine. Wat is dan slim om te doen met veel kilometers of niet?het scheelt ook nogal in prijs, de eerste is 1500, en de clio 3950.

alvast bedankt!

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 29-jan-2009 21:07:46

Hallo Chantal,


Dat is inderdaad een moeilijke keuze. Echter, de prijs van beide auto's lijkt mij wel reƫel. De vraag is: zijn ze goed onderhouden. Wanneer ze beide goed onderhouden zijn is het jou om te bepalen welke auto je wilt.


Ik zou bij de Clio wel vooraf kijken of bepaalde onderdelen, zoals de distributieriem vervangen zijn. Deze auto heeft voor zijn leeftijd weinig kilometers waardoor het kan zijn dat bepaalde zaken nooit op basis van de kilometerstand onderhouden zijn. Het onderhoudsboekje moet in ieder geval ieder jaar een beurtje tonen. Onthoud dat de distributieriem een uiterste houdbaarheidsdatum heeft waardoor deze vervangen dient te worden ook al zijn er nog maar weinig kilometers gemaakt.


Succes.