Occasion kopen.
Auteur Bericht
Joined : 13-feb-2009
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 13-feb-2009 19:53:20
Onderwerp : Occasion kopen.

Goedenavond iedereen.

Als eerste moet ik zeggen, ik heb heel wat gehad aan deze site en volg zeker wat adviezen op die er staan. Vooral wat voor mij van belang was, was de keuze op brandstof/omslagpunt m.b.t. LPG en diesel. Ik heb nog geen "nieuwe" occasion maar het gaat een 7 persoons MPV worden om de lading kinderen achterin te scheppen ;-) ik ben er alleen nog niet helemaal uit welke. Ik twijfel tussen een (grand) Espace en een (grand) Voyager. Het liefste heb ik een auto met een "gangpad" in het midden en een schuifdeur. Vooral handig met kinderzitjes (het gangpad) omdat je dan geen stoelen hoeft te klappen, en de schuifdeur... ja dat spreekt voor zich met een lading kinderen ;-)

Tot nu toe heb ik wat voor en nadelen op een aantal auto's gezien, waar ik me eigenlijk het meest irriteer in een Espace, is de ingebouwde radio. En tot nu toe (behalve Kia) is de Voyager de enige met een gangpad in het midden. Het budget is ongeveer 10 tot 12500. Als ik daar op google/marktplaats/lokaal zoek, dan wordt je doodgegooid met heel veel soorten. Dat maakt het allemaal nét een beetje moeilijker. Misschien zijn hier nog mensen met adviezen op het gebied van 7 persoons MPV's

Even iets anders...

Ik miste iets aan het handboek, althans, misschien heb ik er overheen gelezen of niet goed gekeken, maar als je naar een occasiondealer gaat, google de bedrijfsnaam, dan weet je vaak snel of ze slecht aangeschreven staan. Ik was bijvoorbeeld aan het kijken bij het bedrijf ACC Overveen te Badhoevedorp. Het zag er allemaal netjes uit, maar ik dacht, thuis toch even googlen.
En ja hoor... De eerste hit is hun eigen site, de rest bestaat uit "Tros Radar", "Vara Kassa" ezovoort.

Dus google is je vriend bij deze :-)

Groetjes,

Bas

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 13-feb-2009 20:33:00
Onderwerp : Occasion kopen.

Hey BasB,


Goeie tip, ik zal kijken waar ik deze kan inpassen. Voor mij is vooraf de auto en dealer checken op Google zo standaard dat je het eigenlijk over het hoofd ziet als tip. Helaas komt het maar al te vaak voor dat mensen eerst een auto kopen, dan erachter komen dat ze belazerd zijn en vervolgens op internet uitvinden dat deze dealer slecht bekend staat.


Dus dan komt de tip eigenlijk al te laat Sad


Wat de auto betreft, heb je al naar een Toyota Previa (bouwjaar vanaf 2000) gekeken? Deze heeft een schuifdeur en 7 zitplaatsen. De auto zelf is niet de bekendste in het MPV segment, dus misschien ken je 'em nog niet.


Bedankt!