Occasion gekocht en nu problemen!
Auteur Bericht
Joined : 13-feb-2009
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 13-feb-2009 20:42:42
Onderwerp : Occasion gekocht en nu problemen!

Beste Occasionadvieseurs,


4 weken terug heeft mijn vriendin bij een autohandelaar een vw polo gekocht, 193k op de teller met airo, electrische ramen en stuurbekrachtiging.
Bij de aankoop kreeg zij er een apk bij. Dit voor een bedrag van 2450euro.


Nu zijn we zo'n 4 weken verder en wat blijkt ik voel dat de koppeling af en toe slipt, niet gemerkt bij de proefrit.
Gelijk maar een afspraak gemaakt bij de garage waar ik mijn auto's altijd in het onderhoud heb.
Deze vertellen mij dat de koppeling aan zijn eind aan het komen is en dat deze binnen een maand of 2 vervangen moet worden.
Deze reparatie zal neerkomen op zo'n 600 euro. Ook stellen zij vast dat de voorbanden schuine slijtage vertonen en dat deze vervangen moeten worden,
ook moet de auto goed uitgelijnd worden, dit komt neer op zo'n 2 a 300 euro (banden+uitlijnen).


Nu komen we dus uit rond de 1000 euro aan kosten.
Mijn vraag is wat ik hiermee aan moet? kan ik de verkoper aansprakelijk stellen?
Het is zo dat we er geen garantie of iets dergelijks bijgedaan hebben.
Te goed van vertrouwen.


Alvast bedankt voor uw antwoord,


mvg. TT


p.s. Ik wil er dus achter komen hoe ik dit moet aanpakken naar de verkoper toe, de naam van het bedrijf wil ik hier voorlopig buiten houden.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 13-feb-2009 23:12:03

Tja, dat is spijtig. Wanneer je een oudere auto of met veel kilometers koopt is het dubbel zo goed opletten. Maar je kunt natuurlijk altijd de verkoper bellen en vragen om coulance, dat je bijvoorbeeld de kosten van de koppeling deelt of dat de verkoper de monteur voor zijn rekening neemt en jij de onderdelen (of andersom).


Of je de verkoper aansprakelijk kan stellen? Waarschijnlijk wel, maar je schiet er niets mee op. Want als deze zijn poot stijf houdt dan kom je nergens, zeker niet met bedragen in deze orde van grote.


Probeer vooral netjes te blijven en speel in op redelijkheid en billijkheid. Dus dat de verkoper met goed fatsoen je niet zonder een vorm van coulance kan wegsturen. Alles is meegenomen. Probeer vooral aan te sturen op vergoeding van de koppeling, noem de banden wel... maar de kans dat je deze vergoed krijgt is echt heel klein. Wees zelf vooral redelijk naar de verkoper en probeer deze hierin mee te krijgen.


Succes!