LPG G3 welke merken springen er echt uit?
Auteur Bericht
Joined : 22-feb-2009
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 22-feb-2009 22:35:50
Onderwerp : LPG G3 welke merken springen er echt uit?

Hallo,
Als ik links en rechts wat lees en luister en vraag dan kom ik tot de volgende merken die het goed doen op lpg g3
kan iemand dat bevestigen?
- Volvo (alle types?)
- Saab
- Nissan
_ subaru (maar is een slurper?)

Hoe zit het met Audi en VW op G3?

Ik begreep dat een 5 cylinder beter is dan een 4 cylinder. Is dat juist en waarom?

Ik heb een V70 op het oog die zwaar onder de prijs wordt aangeboden. Garage eigenaar zegt 151000 km maar via de NAP check krijg ik de melding: km stand niet juist. Kortom: gesjoemeld? Hoe kom ik achter de echte km-stand van 74DZBS? Kan iemand daarbij helpen?
Daarnaast was de achterbank behoorlijk nat en enigszins beschimmeld maar in mijn ogen overkomelijk. Onder de achterbank lag heel veel glas van een waarschijnlijk kapot geslagen achterruit. Inbraak sporen zijn te zien.
De gebruikerssporen duiden op een intensief gebruik, vele krasjes binnen in de auto.
Allemaal niet zo mooi. Wel overkomelijk.
De motor draait mooi rustig en stil.
Wat is slim. Op een of andere manier laat de auto mij niet los. Zie: www hvmautos punt nl
Volvo v70 2.5 20v met lpg zilver 2000 v70 2.5 20v met lpg zilver 2000

Of wordt het gewoon verder zoeken.
Ik rijd ongeveer 50.000 km per jaar.
Als een diesel tegenwoordig ook heel schoon is en zuinig hoor ik graag tips wat dat betreft.
Al vast dank voor de moeite

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 23-feb-2009 8:52:11

Tja, de lijst met onduidelijkheden en mankementen die je nu opnoemt is voor een normaal mens reden genoeg om eens verder te kijken. Mijn persoonlijke mening is dat een dealer die niet de moeite neemt om zijn handel goed te presenteren (glas, nat interieur) beter kan worden overgeslagen.


De kilometerstand kun je controleren aan de hand van het onderhoudsboekje, kijk hierin wie de auto in onderhoud heeft gehad. Waarschijnlijk is dit een ex leaseauto, dus de eerste beurtjes tot 150.000km zouden bij een merkdealer gepleegd moeten zijn. Bel deze dealer eens op en vraag wat er in zijn computer staat. Wanneer de auto nu uit de lease gehaald is en bij een garage in onderhoud is geweest die de NAP niet invult dan kan het best zijn dat er met de stand gemorreld is. De NAP zegt dan dat op basis van de historie de opbouw van de kilometerstand niet klopt. Via NAP kun je een uitdraai opvragen, maar persoonlijk zou ik verder kijken.


Tenslotte, je rijdt aardig wat kilometers, dus als je geen grote LPG tank hebt sta je iedere- of om de dag bij de pomp. Zou ik eerst ook even uitrekenen.


Succes!

Rob
Joined : 22-feb-2009
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 23-feb-2009 23:59:15

Hi Marnix,

Dank voor je reactie. De autohandelaar nog gebeld vandaag met de mededeling dat het door hem opgegeven aantal kilometers niet klopt. Beweert hij ineens dat de auto 3 ton heeft gereden ipv de genoemde 151000.
Lekker betrouwbaar type dus. Ik sta dan ook niet meer te springen om zijn natte auto.

Weet jij wellicht welke diesels zuinig en schoon rijden.
Voor mij is schoon (wat betreft uitstoot) rijden een aandachtspunt.
Ik neig dan snel naar gas maar wellicht is er ondertussen ook voldoende uit ontwikkeld mbt schone diesel autos.
Mijn budget ligt rond de 5000 euro.

En een merk ( en wellicht type) tip voor een g3 auto is ook welkom in de zoekerij. Ik zoek een stationwagon.

Dank zover.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 25-feb-2009 21:19:00

Hallo Rob,


Ik ben blij dat je ervan afziet. De eerste regel tijdens het kopen van een auto is objectief blijven. En volgens mij was je dat niet helemaal met deze Volvo.


Wil je echt op LPG rijden dan is het bij 50 duizend per jaar aan te raden om voor een grote tank te gaan en niet voor een onderbouw. Ga je voor een auto op LPG met veel kilometers dan is de kans aanwezig dat je een cilinderkoprevisie voor je kiezen krijgt. Echter, het is wel goedkoper rijden dan diesel, dus dat geld spaar je wel op.


Diesel is duurder, dit komt eigenlijk alleen door de wegenbelasting. Het voordeel is dat je niet iedere dag bij de pomp staat en dat een diesel over het algemeen betrouwbaarder is.


Je vraagt nog om een tip voor een auto op LPG. Bij Volvo zit je helemaal niet verkeerd. Wanneer je meer te besteden hebt dan kun je eens kijken bij een leasemaatschappij. Deze hebben tegenwoordig vaak een eigen occasioncentrum, hier zijn veel ex leasers op LPG te vinden.


Succes!