Eerste auto, graag advies
Auteur Bericht
Joined : 05-jun-2006
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 05-jun-2006 3:26:45
Onderwerp : Eerste auto, graag advies

Ik ben momenteel mijn rijbewijs nog aan het halen, maar wil me toch alvast orienteren op wat voor auto ik wil kopen.
Ik weet zelf zo goed als niets van autos en wil graag een degelijke en mooie auto.
Als prijsklasse zit ik aan tot de 5000 te denken.
Ik heb al wat op www.autotrack.nl rondgekeken en ik heb echt geen idee wat de beste keuze is.
Ik wil denk ik zeker niet bij een particulier kopen, omdat ik niet echt technisch ben en het me gewoon minder veilig lijkt.
Advies zou ik waarderen.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 05-jun-2006 19:19:56

Tja, de keuze is afhankelijk van het gebruik. Wordt de auto gebruikt voor woon<=>werk verkeer gebruikt of is wordt het meer een rondom het huis voor het weekend auto?

5000 euro valt in ieder geval binnen de ondergrens van 4.500 euro waardoor je Bovaggarantie krijgt, mits je natuurlijk bij een Bovagbedrijf koopt.
Wanneer je een klein benzine autootje zoekt dan is misschien een Ford Fiesta iets!? Kun je waarschijnlijk krijgen met een kilometerstand onder de 80.000 en met een beetje geluk zit er zelfs een airco in. Ze zijn niet bijster snel, maar liggen wel goed in de markt qua prijs. Ik heb zelf geen ervaring met dit model, maar het vorige type Fiesta is al zo lang op de markt dat de fouten er wel uit zijn gehaald.

TIP: zoek in de zoekmachines altijd iets boven je budget, de korting zit namelijk bij de prijs inbegrepen en moet nog bedongen worden.

Succes en ik lees het wel wanneer je geslaagd bent.

roelof sasburg
Joined : 05-mei-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 05-jun-2006 19:42:50

Hallo,

Bedankt voor je reactie.
Ik zal de auto relatief weinig gebruiken en ik weet ook zeker dat ik een benzine auto wil.
Ik zal hem gebruiken om naar school te gaan wat ongeveer 8 km weg is en in het weekend.