gewicht opel omega 2.5 V6
Auteur Bericht
Joined : 27-feb-2006
Berichten : 8
Other Topics
Geplaatst : 26-mrt-2006 0:23:30
Onderwerp : gewicht opel omega 2.5 V6

gewicht omega 2.5 V6



goede middag mensen


ik heb een leuke opel omega op het oog maar het probleem is zijn gewicht is zwaarder dan andere omega`s

dus ik vroeg me af of hier iemand er meer van af weet

het gaat om een opel omega 2.5 V6 benzine het is een sedan uitvoering en hij weegt 1568 kg er zit ook geen LPG systeem op het is gewoon een hand schakel en er zit geen trekhaak op

terwijl andere omega`s met zelfde motor maar 1505 kg wegen( en staiton wagen weegt zelfs minder ) ik weet wel dat het nadelig is voor mij in de wegen belasting maar ik vroeg me ook af of het wat uitmaakt in snelheid en kracht ( motor en carasorie)

oke bedankt alvast

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 26-mrt-2006 11:18:30

Apart dat deze auto net iets meer weegt. Ik vraag me af waar dat gewicht zit  ???

Het extra gewicht is zo'n 60kg... dus u moet maar zo denken: wanneer u alleen in de auto zit, dan zit er nog een onzichtbaar persoon naast u  Happy Dus wanneer u niets merkt aan de prestaties wanneer er iemand naast u in de auto komt zitten dan moet u ook geen last ondervinden van dit extra gewicht.

Een familieauto moet u dan ook niet vergelijken met ultra lichte sportwagens die rondetijden moeten zetten op een circuit. Dus zolang u niet gaat racen, dan moet er niets aan de hand zijn.

Toch raar dat deze auto net iets meer weegt, ander bouwjaar misschien?

farid
Joined : 03-mei-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 26-mrt-2006 12:27:59

nee ik heb naar omega`s van het zelfde bouw jaar gekeken 1997 maar toch verschild deze in gewicht ik heb ook gelezen op een opel forum dat het aan de optie`s kan ligen en deze is wel full optie ???????