Volvo XC90
Auteur Bericht
Joined : 16-apr-2009
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 16-apr-2009 17:17:35
Onderwerp : Volvo XC90

Hey allemaal,

Ik ben van plan een Volvo XC90 te kopen uit 2004. Echter de kilometerstand is 304.000 en de vraagprijs is 20.000 euro. Ik zal de link bijvoegen:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=160179019&o_id=5865478&p_type_lijst=RL

Kan iemand mij vertellen of ik dit moet doen en zo ja: hoeveel mijn bod moet zijn?


Groetjes,

Robin

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 16-apr-2009 21:47:51
Onderwerp : Volvo XC90

Beste Robin,


Ik heb ook nog eens op een andere website gekeken en ik zie voor 20.000 euro ook auto's staan met minder dan 200.000km. Er is in ieder geval genoeg keuze en ik zou me niet overhaasten.


autoscout24.nl Volvo XC90


Bij auto's met hoge kilometerstanden moet je vooral in de gaten houden dat er frequent onderhoud is gepleegd. Hiernaast kan de auto aan zijn tweede of derde distributieriem toe zijn. Zorg ervoor dat dit als onderdeel van de afleverbeurt wordt meegenomen.


Succes!

rinokieb
Joined : 16-apr-2009
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 19-apr-2009 12:05:33
Onderwerp : Volvo XC90

Hey Marnix,

Je hebt gelijk, er zijn meerder auto's in die prijsklasse die minder kilometers op de klok hebben staan. Maar sommige zijn zo opvallend goedkoop, voor hetgeen ze aanbieden. Deze bijvoorbeeld:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=160179019&o_id=5986711&p_type_lijst=RL

Lijkt me een prima auto, zo op het eerste gezicht, maar wat zijn de bekende addertjes onder het gras bij zulke auto's? Distributieriem noemde jij al, maar is er meer waar ik rekening mee moet houden?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 19-apr-2009 13:01:17
Onderwerp : Volvo XC90

Je moet wel goed onderscheid maken tussen benzine en diesel modellen. Een dieselauto blijft bij standen van over de 200.000km meer waard dan een benzineauto. Het model waar je nu in de link naar verwijsd is een T6 en dat is een 6 cilinder benzinemotor met Turbo. Dat deze bij een hoge kilometerstand goedkoop lijkt ten opzichte van een diesel is niet ongewoon.


Waar je wel op bedacht moet zijn de auto's die opvallend goedkoper zijn dan gelijkwaardige auto's van hetzelfde merk, model, motor, transmissie, uitrusting, kilometerstand, etc. Auto's hebben altijd een bepaalde marktwaarde, is er één erg scherp geprijsd? Probeer dan te beredeneren waarom.


Waar je vooral op moet letten bij hoge kilometerstanden zijn de onderhoudskosten die er mogelijk aan komen. Bij automatische versnellingbakken is het belangrijk om te weten wanneer deze gereviseerd moeten worden. Hiernaast is de airconditioning een punt om goed te controleren, laat deze maar eens op de vriesstand flink blazen. Houd je hand op de blazer en de lucht die hier uit komt moet echt koud zijn. Deze zaken kunnen bij een verkeerde inschatting veel kosten geven.


Verder zou ik aan de hand van de Checklist de website doornemen en daarna rustig een auto of 2-3 bekijken. Als jeje opgejaagd voelt door een verkoper, ga dan een proefrit maken en zet onderweg deze aan de kant. Zodoende kun je in alle rust de auto bekijken.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 19-apr-2009 13:10:30
Onderwerp : Volvo XC90

Oja, type altijd even de dealer in op Google... als er mensen ontevreden zijn over de handelswijze dan weet je meteen waarom een bepaalde dealer goedkoop een auto kan aanbieden. Want nakomen van garantie kost geld en kan een de dealer die zijn afspraken achteraf niet nakomt de auto tijdens de verkoop goedkoper aanbieden.