Advies gevraagd (HELLUP)
Auteur Bericht
Joined : 26-jun-2009
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 26-jun-2009 20:41:26
Onderwerp : Advies gevraagd (HELLUP)

Hallo iedereen,

Mijn vrouw en ik zijn twee week geleden verliefd geworden op een leuke Renault uit 2002.
Ik kon zelfs mijn oude wagentje kwijt voor de slooppremie van 1000 euro.

De verkoper heeft mij verzekerd dat we een uitstekende wagen gekocht hebben voor 4450 euro.
Hij kende zelf de mensen persoonlijk en wist alles over de auto te vertellen incl onderhoudsboekje etc.
Verkoper heeft ons beloofd als er binnen een drie maand wat een de wagen mankeerde mochten we terugkomen en zouden zij dit oplossen.
(Dit staat niet op papier)
Hier hebben we dik twee jaar voor moeten sparen dus al onze spaarcentjes zitten er in.

na ongeveer 60 kilometer na aanschaf (eerste avond) ging de motor op de noodloop, dat wil zeggen een electronische storing.
Naar de garage geweest, ze hebben de storing gereset en ik most weer terugkomen als hij het weer zou doen.

Ongeveer 5 dagen verder weer op de noodloop en niet meer resetbaar door de sleutel (kaart) eruit te halen en opnieuw erin te steken.

We hebben de auto ogenblikkelijk teruggebracht naar de garage toe en een leen auto meegekregen (dikke prima).
DE zaterdag teruggeweest waar bleek dat de kabelboom doorgebrand was of het konden twee computers zijn.
verkoper heeft mij en mijn vrouw verteld dat ze het op zouden lossen middels: een andere wagen, geld terug of alles nieuw.
Dit heeft hij waar wij bij waren met de eigenaren overlegd.

Hij staat er nu een dikke week en we hebben pas vandaag na drie keer bellen gehoord dat de computer kapot was.
De computer zou volgens de garage op onze rekening komen wat niet de afspraak was met de verkoper.
Meteen weer de verkoper gebeld waarna hij zei zich hard te maken voor onze afspraken, vreemd verhaal dus.

Hoe moet ik hier nu verder mee om want om eerlijk te zijn weet ik het echt niet.

De mensen hebben volgens de verkoper een kapotte wagen ingeruild waar wij dus de duoe van zijn.

valt zoiets onder verborgen gebreken oid??

Hoop op een paar bruikbare reacties.

groetjes

H en L

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 26-jun-2009 20:57:41

Yep, dit zijn verborgen gebreken. De mensen die de auto ingeruild hebben zijn niet de verkopende partij. Dat is de verkoper, deze is nu verantwoordelijk voor de auto. Hij zal de auto moeten repareren of terugnemen.


Om ervoor te zorgen dat je niet achter het net vist heb ik een artikel geschreven waarin tips staan die gebruikt kunnen worden in deze situaties.


Succes!

Ureterp
Joined : 26-jun-2009
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 29-jun-2009 18:13:56

Hallo iedereen,

Vandaag reactie gehad van de verkopende partij.

Ze wouden ons in eerste instantie voor een gedeelte van de kosten op laten draaien.

We hebben daarna meteen een brief via de mail gestuurd met onze op en aanmerkingen.

Binnen drie uur na verzending van de brief met vermelding van diverse bronnen waaronder die van Marnix (bedankt voor je hulp) zijn we schadeloos gesteld en kunnen we morgen ons geld weer terugkrijgen.

top dus!