auto kloon
Auteur Bericht
Joined : 03-jul-2009
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 03-jul-2009 16:01:45
Onderwerp : auto kloon

ik heb een auto gekocht bij een particulier persoon. Heb er de dagwaarde voor betaald, kentekenbewijzen en onderhoudsboekje waren in orde. Chassisnummr onder de motorkap en op het dashbord klopte met de papieren, en ik kreeg er twee sleutels bij met het merk van de auto op het kastje, die alletwee werkten.
Deze auto is gestolen bij mij thuis voor de deur.
Ik kreeg van de politie een telefoontje dat de auto terrecht was. Maar na enige onderzoeken en schouwingen bleek de auto die terrecht was, al enige jaren in het bezit te zijn van de berijder.
Conclusie: mijn auto moet een auto kloon zijn.

Nu komt het eerste probleem: Mijn verzekering weigert de diefstal uit te keren, omdat het hier een auto kloon betreft.

Het tweede probleem is: Na enig speurwerk zijn wij er achter gekomen dat de man die ons de auto heeft verkocht, eigenaar is van een autobedrijf, met enkele keurmerken!!!!!
Hij heeft willens en wetens deze auto aan ons verkocht, want nadat de koop gesloten was en wij na een aantal dagen iets wilden vragen, heeft hij nooit meer de telefoon opgenomen.

Wie kan ons nu adviseren wat wij hiermee kunnen???
Kan een verzekering ons weigeren? Kunnen wij de verkoper aansprakelijk stellen voor de verkoop van de autokloon?

Alvast bedankt voor jullie reactie

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 03-jul-2009 16:48:37
Onderwerp : auto kloon

Beste hemmer,


Ik denk dat een goede advocaat in uw geval de enige oplossing is. Deze manier van auto's stelen is crimineel en moet via de rechter worden uitgevochten.


Succes!

nana
Joined : 04-mei-2010
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 04-mei-2010 17:53:14
Onderwerp : auto kloon

Beste hemmer,

Ben erg benieuwd wat hieruit gekomen is. Ging dit om een autodealer omgeving R'dam? Wij hebben anderhalve week terug een auto gekocht, zijn erachter gekomen dat dit een kloon is en hij reageert nu ook niet op zn telefoon. Hebben de politie gebeld om aangifte te doen maar zeggen dat we eerst bij deze handelaar ons geld moeten proberen terug te krijgen. Krankzinnig toch? We weten nu niet wat we moeten doen...

Groet
Nana

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 04-mei-2010 18:44:03
Onderwerp : auto kloon

Hallo nana,


Ik lees dat de politie niets wil doen? Het gaat waarschijnlijk om een gestolen auto die op een vals kenteken staat. Als de politie niets wil doen en zegt dat je de spullen moet proberen terug te brengen, dan zijn ze hartstikke gek. Ik zou nogmaals bij de politie langsgaan en eisen dat ze de zaak oppakken. Waar betalen we anders belasting voor, als ze je een bekeuring geven zijn ze er als de kippen bij, maar als het eng wordt dan moet je het zelf regelen.


Als je aangesloten bent bij een rechtsbijstand dan deze inschakelen, anders zou ik een kennismakingsgesprek doen bij een kundige advocaat, die verstand heeft van civiel recht. Dan weet je in ieder geval wat je rechten zijn en een brief van een advocaat maakt misschien wel indruk op de mannen en vrouwen van de politie.


Succes!

srk
Joined : 17-apr-2011
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 17-apr-2011 13:46:52
Onderwerp : auto kloon
Quote hemmer:
ik heb een auto gekocht bij een particulier persoon. Heb er de dagwaarde voor betaald, kentekenbewijzen en onderhoudsboekje waren in orde. Chassisnummr onder de motorkap en op het dashbord klopte met de papieren, en ik kreeg er twee sleutels bij met het merk van de auto op het kastje, die alletwee werkten.
Deze auto is gestolen bij mij thuis voor de deur.
Ik kreeg van de politie een telefoontje dat de auto terrecht was. Maar na enige onderzoeken en schouwingen bleek de auto die terrecht was, al enige jaren in het bezit te zijn van de berijder.
Conclusie: mijn auto moet een auto kloon zijn.

Nu komt het eerste probleem: Mijn verzekering weigert de diefstal uit te keren, omdat het hier een auto kloon betreft.

Het tweede probleem is: Na enig speurwerk zijn wij er achter gekomen dat de man die ons de auto heeft verkocht, eigenaar is van een autobedrijf, met enkele keurmerken!!!!!
Hij heeft willens en wetens deze auto aan ons verkocht, want nadat de koop gesloten was en wij na een aantal dagen iets wilden vragen, heeft hij nooit meer de telefoon opgenomen.

Wie kan ons nu adviseren wat wij hiermee kunnen???
Kan een verzekering ons weigeren? Kunnen wij de verkoper aansprakelijk stellen voor de verkoop van de autokloon?

Alvast bedankt voor jullie reactie


Hallo Hemmer,

Mij is hetzelfde overkomen met een volkswagen. Bij mij wijzen de vingers naar een garage uit Zoetermeer is dit bij jou ook het geval? Hoe is het nou? Heb je je auto terug? Groeten,