auto gekocht met onterechte APK, wat nu?
Auteur Bericht
Joined : 03-aug-2009
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 03-aug-2009 9:36:15
Onderwerp : auto gekocht met onterechte APK, wat nu?

Beste allemaal,
Ik zit met een probleem: heb eind januari bij een bedrijf (niet BOVAG helaas) een VOLVO 240, LPG, 1992, ong. 480.000km.
MET APK (vanaf verkoopdatum) gekocht, voor 1900EUR....

Nu blijkt werkelijk alles aan de auto verrot te zijn (remmen heb ik uit veiligheid nog laten repareren), maar met name door de verroeste gastank zou ik volgens een andere garage dus "opgelicht" te zijn...(hard leergeld, naïef, tja vrouw en blond, haha)

Maar wát kan ik nu doen? Ik wil graag terug naar de verkoper, maar hoe krijg ik die zo ver dat ik óf geld terug krijg óf dat hij de auto in orde maakt (wat rond de 2 à 3 duizend eur zou kosten)? Kan ik naar de RDW? Kan ik ergens mee "dreigen", dat zijn keuringsbevoegdheden worden ingetrokken ofzo?

HELP, dus, heb momenteel geen financiën om zomaar een andere auto te kopen....

Graag een tip!

Groeten, Clara

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 03-aug-2009 11:00:08

Hallo clara,


Je kunt inderdaad met het APK rapport zwaaien en vragen aan de dealer of hij de auto in orde wil/ terugnemen of dat een RDW keurmeester de auto eens moet inspecteren.


Hiernaast heb ik een artikel geschreven die je kunt gebruiken: Verborgen gebreken, wat nu?


Reken er in ieder geval niet op dat de dealer een nieuwe gastank gaat plaatsen. Ik zou gaan voor geld terug!


Succes!

clara
Joined : 03-aug-2009
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 03-aug-2009 11:51:03

dat is goed om te weten en bedankt voor de link naar je artikel! ik ben het al aan het lezen...
kan je het hele bedrag terug vragen? ik heb immers ook al kosten gemaakt voor nieuwe remmen + schijven.
groetjes clara

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 03-aug-2009 12:01:06

Poeh, je rijdt er al een tijdje in. Aan de andere kant schrijf je niet meer zo hard af op een auto met dit bouwjaar en deze kilometers. Verder heb je al een reparatie laten doen. Ik denk dat 1500 euro een heel redelijk bedrag is om terug te krijgen.

clara
Joined : 03-aug-2009
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 03-aug-2009 12:21:05

daar zat ik ook aan te denken. ik ga de RDW ook nog even bellen wat de consequenties nou precies kunnen zijn voor deze meneer en willen jullie dan de naam ook van het bedrijf? ik begreep snel lezend, dat daar wel prijs op wordt gesteld?
nogmaals, super bedankt, voel me behoorlijk "dom" op dit vlak....

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 03-aug-2009 12:33:18

Tja, dom... je kunt niet alles weten.


Wat ik wel aanraad is om altijd snel te handelen. Je bent nu alweer bijna een half jaar verder. De meeste rechten heb je binnen 6 maanden na de aankoop. Laat je de zaken op zijn beloop dan verlies jeje rechten.