witte aanslag, roest en zwarte afzetting op motoronderdelen
Auteur Bericht
Joined : 29-dec-2009
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 29-dec-2009 18:44:25
Onderwerp : witte aanslag, roest en zwarte afzetting op motoronderdelen

goedenavond,

vandaag ben ik op pad geweest om een occasion te kopen. Van buiten en binnen zag de auto er picobello uit. Echter wat ik onder de motorkap aantrof vond ik minder fraai. Rond de plek waar olie moet worden bijgevuld bevond zich een soort stofachtige zwarte substantie (opgedroogde olie?). daarnaast zaten op een aantal onderdelen roestplekjes of witte aanslag (spikkels) die volgens mij ook op beginde roestvorming duidt. Ook zat er wat roest op de buitenste ring van de remschijven. Ik schrok hier enigzins van maar ben geen expert.

Is er iemand die hier zijn/haar licht over zou willen schijnen zodat ik op grond daarvan al dan niet tot aankoop met een gerust hart kan overgaan.

alvast harteljk dank

groet,

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 29-dec-2009 19:03:47

Hallo,


Afhankelijk van de leeftijd van de auto is een beetje aanslag op het kleppendeksel niet zorgwekkend. Je kunt met metal polish de boel weer schoonmaken. Aanslag rond de vuldop voor de motorolie kan erop duiden dat deze niet meer volledig afsluit. Een nieuwe dop is niet duur, dus dit moet ook geen problemen veroorzaken.
De 'roest' op de remschijven is aanslag. Die krijg je als je de auto een tijdje stilstaat. Dit zal vanzelf minder worden.


Je kunt deze zaken natuurlijk op het koopcontract laten vermelden. Mochten er in de nabije toekomst problemen rond bijvoorbeeld de remschijven ontstaan die gerelateerd zijn aan de aanslag (is onwaarschijnlijk) dan heb je iets om op terug te vallen.


Succes!