auto elegance in rotterdam
Auteur Bericht
Joined : 15-jan-2010
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 15-jan-2010 18:15:13
Onderwerp : auto elegance in rotterdam

een paar dagen geleden hebben wij via marktplaats bij auto elegance in Rotterdam een renault Espace gekocht.
Wij zijn op deze wagen afgegaan vanwege de staat en opties die volgens de gegevens aanwezig waren.
Ze adverteren ook op hun eigen site dat elke auto met een grote beurt en nieuwe apk en 3 maanden garantie wordt afgeleverd.
Wij kwamen op locatie aan en gingen met de verkoper bij de auto kijken.
helaas waren we de print vergeten waar alle opties op stonden.
We zijn een prijs overeengekomen en mochten de wagen meenemen.
Bij het vertrekken hebben we een afspraak gemaakt voor de nieuwe keuring.
Toen we thuis kwamen heb ik de lijst gepakt en ben de wagen gaan controleren.
Na controle bleek een groot gedeelte van de opgegeven opties niet aanwezig te zijn.
De wagen die we dus gekocht hebben bleek niet de functies te bezitten van de wagen die we op marktplaats hebben gezien.
Toen ik daar over begon kreeg ik een of ander lul verhaaltje te horen en de verkoper wilde er niets aan doen.
Ik kreeg de autosleutels terug en gelijk een rekening voor de keuring!!!!
Dat terwijl ze adverteren dat ELKE wagen met een nieuwe apk wordt afgeleverd.
We zijn dus goed nijdig en ben ook heel benieuwd of hier iets aan te doen is.
in ieder geval een waarschuwing voor iedereen die daar naar binnen stapt.....STAP NOG SNELLER WEER NAAR BUITEN WANT JE WORDT DAAR GENAAID WAR JE BIJ STAAT !!!

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 15-jan-2010 19:13:32

Beste Michael, inderdaad zeer vervelend. Echter, je hebt een uitdraai van Marktplaats waar de auto met kenteken op te zien is? Dan heb je bewijs en er is genoeg jurisprudentie te vinden van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en bij de rechter gelijk hebben gekregen.


Jouw probleem komt redelijk overeen met het volgende geschil op Rechtspraak.nl


Quote:

Beslissing van de Kantonrechter:
- veroordeelt [gedaagde] om tegen behoorlijk bewijs van kwijting aan [eiser] te betalen € 4.032,57, vermeerderd met de wettelijke rente hierover vanaf 27 oktober 2006 tot aan de dag der algehele vol-doening;
- veroordeelt [gedaagde] in de proceskosten, tot op deze uit-spraak aan de zijde van [eiser] begroot op € 667,32, waaronder begrepen € 400,-- voor gemachtig-densalaris, onverminderd de eventueel over deze kosten verschuldigde BTW;


Bedrijven die afspraken niet nakomen moeten hard aangepakt worden!