auto kopen
Auteur Bericht
Joined : 25-feb-2010
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 25-feb-2010 20:25:06
Onderwerp : auto kopen

hallo heb een vraag , ik heb een peugeot 407 gezien van 2006 een automaat met 180.000 km . nu vraag ik me af waar ik op moet letten bij z,n auto . de vraagprijs is 9500 . zit eigenlijk wat met 180.000. km in me maag of is dit geen probleem ? gr bruning

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 25-feb-2010 21:11:05
Onderwerp : auto kopen

Hallo Bruning,


Bij auto's met deze kilometerstanden is het belangrijk om de onderhoudshistorie te checken. Gezien het bouwjaar en km-stand zal dit waarschijnlijk een ex lease auto zijn en dan zit het met het onderhoud over het algemeen wel goed. De automaat is een belangrijk punt om te onderzoeken. Deze heeft namelijk na een bepaald aantal kilometers revisie nodig. Doe hier zeker navraag over bij de dealer.


Verder is het belangrijk om te weten dat een hoge kilometerstand direct gerelateerd is aan veel gebruiksuren. Dus onderdelen zoals de airco kunnen ook aan onderhoud of reparatie toe zijn. Neem daarom de tijd om de werking van alle afzonderlijke onderdelen te controleren. Vertrouw je het niet, dan is een aankoopkeuring bij dealer, ANWB of Dekra een kleine investering om de grootste miskopen te vermijden.


Succes!