Occasion kopen als vrouw alleen
Auteur Bericht
Joined : 01-jun-2010
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 01-jun-2010 15:43:03
Onderwerp : Occasion kopen als vrouw alleen

Na een aantal jaren autoloos door het leven te zijn gerold, ben ik gelukkig op zeer korte termijn weer in staat om een 2e handsje aan te schaffen.
Hoewel ik inmiddels aardig op de hoogte ben van het type, carrosserievorm, prijsklasse, verbruik, garantie, etc. van de auto die ik zoek, blijf ik me als alleenstaande vrouw hierover onzeker voelen.
Ik weet weinig of niets van techniek en weet dat veel autohandelaren daar misbruik van maken.
Wie kan mij helpen aan integere autobedrijven in of rond Almere of mij andere bruikbare tips geven?
Bij voorbaat dank,
Anouk Confused

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 01-jun-2010 16:57:47

Hallo,


Ik ken niet alle betrouwbare dealers binnen NL. Daarom is het altijd verstandig om voor je eerste bezoek aan een dealer deze eerst even te googelen. Vind je niks, dan is dat al een goed teken. Dan kun je op basis van de artikelen in het OccasionAdvies Handboek zelf al een redelijke beoordeling maken van een auto. Blijf je onzeker dan is een aankoopkeuring bij merkdealer of ANWB een absolute aanrader. Kost geloof ik honderd euro, maar dat heeft iedereen met een kat in de zak er achteraf graag voor gehad.


Dus bereid je goed voor en koop nooit de eerste de beste auto. Ga kijken bij gelijkwaardige auto's, die zowel scherp als duur in de showroom staan. Dan kun je er gemakkelijk achter komen waarom de ene duurder is dan de ander. Kopen bij een merkdealer met 1 à 2 jaar garantie biedt ook veel zekerheid. Gaan deze auto's boven je budget, dan is de aankoopkeuring een absolute must.


Succes!

Grmbl67
Joined : 17-jan-2010
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 04-jun-2010 9:53:36

Hoi Anouk,

vraag je familie, vrienden en collega's naar (de goede) ervaringen met lokale garagebedrijven. En neem iemand mee die je helpt qua kennis en beoordeling van auto's die jij leuk vindt. Maak het jezelf niet moeilijk en vraag anderen die jij kent en vertrouwt:-)

Ook: neem er tijd voor - bekijk meerdere van je voorkeurstype zodat je er gevoel voor krijgt; "rijd en rem" ermee en controleer elk knopje en hendeltje dat je ziet, zoals verlichting aan/uit, verwarmings- en aircosysteem en vooral alle papieren laten tonen/beoordelen. zoals Marnix al adviseert heb je altijd een aankoopkeuring achter de hand, maar kun je ook een dealer van betreffend merk vragen voor een uur arbeid een technisch onderzoek te doen. But - it's your money