Verborgen gebrek Autobedrijf Zentveldt
Auteur Bericht
Joined : 22-okt-2010
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 22-okt-2010 15:50:47
Onderwerp : Verborgen gebrek Autobedrijf Zentveldt

Onlangs heb ik bij Autobedrijf Zentveldt te Den Helder (onderdeel van Martin Schildergroep) een Seat Leon gekocht uit 2002 voor een bedrag van 4650 euro. De auto had een beurt gehad, was van binnen en buiten volledig gereinigd en heb deze voor een zogenaamde 'meeneemprijs' gekocht.

Na een aantal regenbuien constateerde ik achterin bij het voeteneind een plas water. 3 grote (uitwringbare) badhanddoeken en vele kranten hebben de auto enigszins droog gekregen. Dit probleem heb ik voorgelegd bij Autobedrijf Zentveldt, maar Paul Lenting wilde er niets van weten. " Je hebt de auto zonder garantie gekocht, dus jouw risico"! Hij wilde mij op geen enkele wijze tegemoetkomen. Daarop heb ik aangegeven dat wanneer er bepaalde dingen stuk gaan na aankoop, dat het mijn risico is. Dit betreft echter een verborgen gebrek en moeten ze tijdens de schoonmaak hebben geconstateerd.
De Bovag kon helaas geen actie ondernemen omdat er geen garantie bij zat. En nu zit ik met een zwembad in mijn auto en zijn alle kosten voor mijn rekening. Paul Lenting heeft me mooi belazerd, dus trap niet in zijn commerciƫle glimlach, maar waak ervoor! Vertrouwen in de mens mag ik blijkbaar tegenwoordig niet meer hebben.
Dankjewel Autobedrijf Zentveldt!

Martin Schilder
Joined : 27-okt-2010
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 27-okt-2010 14:27:21

Geachte heer,

Het spijt ons te vernemen dat u zich benadeeld voelt door ons bedrijf.
Wij vragen u vriendelijk om met ons in contact te treden, zodat wij hierover kunnen praten.

Met vriendelijke groet,

Emile Neijndorff
Aftersales Manager, Martin Schilder Den Helder en Schagen t. (0223) 62 45 41

Jaap
Joined : 11-apr-2008
Berichten : 7
Other Topics
Geplaatst : 07-nov-2010 0:33:07
Quote Martin Schilder:
Geachte heer,

Het spijt ons te vernemen dat u zich benadeeld voelt door ons bedrijf.
Wij vragen u vriendelijk om met ons in contact te treden, zodat wij hierover kunnen praten.

Met vriendelijke groet,

Emile Neijndorff
Aftersales Manager, Martin Schilder Den Helder en Schagen t. (0223) 62 45 41

Altijd een mooie reactie Martin Schilder; bij jullie heet het Aftersales Manager, in managements-kringen noemen wij het 'damage-control' .
Ik hoop oprecht dat jullie voor Paul een oplossing kunnen bieden. Begrijpelijk is dat als je op een auto minder marge hebt doordat je hem meegeeft voor de 'meeneemprijs' dat je niet meer zit te wachten op het oplossen van een klacht. Dat kost immers geld, soms meer, soms minder. Een ontevreden klant kost ook geld, omdat hij niet meer terugkomt, of omdat de negatieve reclame meer gaat kosten dan de kosten die gemoeid zijn met het oplossen van de klacht. Net als met gewone reclame is de invloed van negatieve reclame moeilijk te berekenen.
Maar zodra een klacht openlijk geuit wordt in de media ( bijvoorbeeld hier op een forum ) wat zoekresultaten oplevert in Google op naam van het bedrijf gaan de bellen rinkelen en de lampen knipperen op de afdeling 'damage-control' van de bewuste firma.

Ik hoop dat Paul, de topicstarter zo sportief is als hij alsnog goed geholpen is om dat ook hier te posten! Ik wens Martin succes met het oplossen van het probleem.

jellabi
Joined : 16-dec-2010
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 16-dec-2010 21:11:36

Je zou, indien je er onderling niet uit kan komen, proberen om het via de rechter te bereiken. Je moet je in dat geval beroepen op:

-indien je reparatie wilt:
beroep op non conformiteit. Dit is dat de verkoper een deugdelijk product dient te leveren. Indien er binnen 6 maanden na aankoop een gebrek voordoet, is de verkoper verplicht dit gratis te repareren, indien het gebrek aan bepaalde eisen voldoet. Aangezien het hier een tweedehands (neem ik aan) auto betreft, kan er aan de 6 maanden termijn getornd worden. Het gaat er in dat geval om in hoeverre u er van uit mocht gaan dat het product degelijk zou zijn. Bijvoorbeeld 1000 euro voor een bugatti veyron, dan moet je verwachten dat het een opknapper is Wink

- indien je wilt ontbinden:
Beroepen op dwaling en daarmee een ontbinding tot stand laten komen

Gr, Jell

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 16-dec-2010 21:30:45

Hallo,


Beroepen op non-conformiteit is lastig, ik heb een aantal rechtzaken uitgezocht en de algemene tendens is dat de rechter je geen gelijk geeft op het moment dat je een tweedehands auto koopt zonder garantie.


Over het algemeen wordt de auto als deugdelijk (conform) beschouwd wanneer deze wordt afgeleverd met een verse APK. Koop je een auto zonder garantie en zonder aankoopkeuring, dan ben je aan de goden overgeleverd.