Chrysler miskoop bij de firma ACC Overveen te Badhoevedorp
Auteur Bericht
Joined : 31-jan-2011
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 31-jan-2011 21:08:44
Onderwerp : Chrysler miskoop bij de firma ACC Overveen te Badhoevedorp

Tijdpad aanschaf Chrysler Neon 2.0 (bj 2000) bij de firma ACC Overveen te Badhoevedorp:


Week 1: Op marktplaats.nl de advertentie gezien betreffende de Chrysler Neon a 1500,- euro.


Vrijdag 7 januari 2011: Auto gaan bekijken. Een proefrit was niet mogelijk. Op het oog een mooie auto. Aanbetaling van 500,- euro gedaan op voorbehoud van proefrit op dag van aflevering. Twee opmerkingen: 1) Er kwamen 300,- euro rij-klaarkosten bij welke niet in de advertentie vermeld stond. 2) De garantie van 3 maanden die wel in de advertentie stond was door de relatief lage aanschafprijs niet van toepassing. DUS MSLEIDENDE ADVERTENTIES!


Dinsdag 11 januari: Auto opgehaald. Voordat het gehele bedrag is betaald, is er een proefrit gemaakt. Direct tijdens de proefrit werden er mankementen aan de versnellingsbak en/ of koppeling geconstateerd. Bij het op en terugschakelen kraakte versnellingsbak bij de 3e en 5e versnelling. Hier direct melding van gemaakt. Door ‘gladde’ praatjes (‘het kan geen kwaad etc., de koppeling is vervangen en moet nog ingereden worden’) toch de auto betaald en meegenomen.

Ik meende alert te zijn en heb gevraagd het mankement op de aankoopbon te vermelden. In eerste instantie werd dit geweigerd. Na aandringen er een tekst genoteerd, het werd de volgende (TIP! Doe dit nooit! Schrijf het zelf op!): ‘Kraak bij de 3e versnelling geconstateerd bij aflevering. Als er binnen 3 maanden iets ernstigs gebeurd gaan wij klant netjes helpen en betalen wij mee in de kosten van de reparatie’ (DIT IS NATUURLIJK NIET WAT IK VOOR OGEN HAD, MAAR DOE ALLE PRAATJES GEBEURD DIT JE GEWOON!)


Woensdag 12 januari: Het motormanagementlampje gaat branden. De versnellingsbak blijft dezelfde kuren als bij aanschaf vertonen.


Vrijdag 14 januari: Bij een chrysler dealer de melding van het lampje laten uitlezen. (Diagnose)


Maandag 17 januari: Teruggegaan naar de firma ACC Overveen met vragen/ klachten over de versnellingsbak en het motormanagementlampje. Afspraak gemaakt om de auto donderdag 20 januari op kosten van ACC-Overveen ter reparatie bij hun aan te bieden. Afspraak was dat de ‘kraak’ in de versnellingsbak niet meer te horen zou zijn.


Vrijdag 21 januari: De afspraak voor donderdag is geannuleerd en men heeft gevraagd om de auto vrijdagochtend daar neer te zetten.


Dinsdag 25 januari: Na diverse telefoontjes heeft ACC Overveen eindelijk vandaag tijd gehad om naar de problemen van de auto te kijken. (Intussen hebben wij dus ruim 4 dagen zonder auto gezeten). In de middag heb ik de auto opgehaald. Direct een proefrit gemaakt en het motormanagementlampje is tot op heden uit. Maar de kraak in de versnellingsbak is totaal niet verholpen!! Direct medewerker van ACC Overveen (Remco) aangeschoten en gevraagd wat ze nu precies gedaan hebben. Ze schijnen de koppelingskabel wat gesteld te hebben maar het probleem is daardoor niet verholpen! Wat is dit voor garage! Met deze medewerker nog een rit gemaakt en het probleem nogmaals geconstateerd. Medewerker weet te vertellen dat het waarschijnlijk aan de syncromesh-ringen van de versnellingsbak ligt. Hij zal woensdag 26 januari mij voor 12 uur bellen of hij een alternatieve versnellingsbak o.i.d. kan vinden. En ze willen tegemoet komen in de kosten!


Woensdag 26 januari: De firma heeft mij niet teruggebeld voor 12 uur en komt afspraak dus niet na. Ik ben zelf maar gaan bellen. Tot 4x keer toe de melding gekregen dat hij me zo direct terug zal bellen. Uiteindelijk wordt ik pas vrijdag 28 januari voor het eerst teruggebeld. Blijkt toch moeilijk om met klanten te communiceren!


Vrijdag 28 januari: Om 17:00 wordt ik eindelijk teruggebeld. Ze hebben een 2e hands versnellingsbak gevonden. Inclusief montage gaat me dat dan 400,- euro kosten.
Een rekensommetje de prijs van marktplaats waar ik op afkwam was 1500 euro, vervolgens komen daar 300 euro rijklaarkosten bij en nu een reparatie van 400,- = totaal 2200,- euro => mijn kosten stijgen dus 46,7%


Dit hele verhaal is toch belachelijk!? Bij de aanbetaling was een proefrit niet mogelijk en heeft men geen melding gemaakt van een eventueel probleem met de versnellingsbak (Wanprestatie? / Ondeugdelijk vervoermiddel) Vanaf het eerste moment dat er in de auto is gereden deed dit probleem zich voor en is hier direct melding van gemaakt. Op sluwe wijze wordt een klant weer flink gedupeerd en onnodig op kosten gejaagd.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 31-jan-2011 21:36:02

Zo word je langzaam maar zeker de bodemloze put ingezogen. Eigenlijk had je op het moment dat de proefrit geweigerd werd afscheid moeten nemen. Ook zaken als een aanbetaling zijn tekenen die je altijd als negatief moet zien. Geef ze hooguit 20 euro, dan laat je zien dat je geen grappen maakt en bind jeje niet aan een aankoop zonder proefrit. Nu heb je al zoveel betaald, dat de weg terug heel moeilijk wordt.


Ik hoop dat je met de nieuwe versnellingsbak toch nog een goede koop hebt. Misschien is het slim om voordat je nog meer geld aan deze auto gaat uitgeven deze bij de ANWB te laten keuren. Weet je in ieder geval hoe diep de put is.


Succes!

harry666
Joined : 01-mrt-2011
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 01-mrt-2011 13:39:20

Wie naar een ander wijst....

Ik kom wel iets heeeel grappigs tegen op een advertentie site

Namelijk deze Advertentie van de poster zelf

waarin u het volgende vermeld:

###
minpuntjes:
- Krasje / deukje in het linker achterportier
- Kras op de achterklep
- Geen antenne
- 'Kraakt' lichtjes in 3e en 5e versnelling (ik rij hier dagelijks mee en kan zonder 'kraak' schakelen)
- zo nu en dan gaat het motormanagementlampje branden (diagnose is gesteld, geen groot probleem)

Waarom doe ik hem weg?:

Deze auto was voor mij een tussenoplossing in afwachting van een auto van de zaak.
###

Hmmmmmm

Volgens mij klopt hier iets niet...
En als ik op het forum van ACC lees ( waar je verhaal ook staat )

Op dit topic

dan heb ik nog meer vraagtekens bij uw verhaal