eerste auto: 206 Quiksilver
Auteur Bericht
Joined : 17-feb-2011
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 17-feb-2011 15:02:58
Onderwerp : eerste auto: 206 Quiksilver

Sinds kort ben ik op zoek naar een mooi eerste wagentje. Nu kreeg ik een 206 uit 2004 aangeboden bij een particulier, het gaat om
de xs quiksilver uitvoering. Het is een 1.4 en heeft 74100 gelopen. Prijs ligt rond de 5000 euro. De auto beschikt over climate
control, 17inch lm velgen en ziet er op de foto's netjes uit. Online heb ik de NAP gegevens gecontroleerd en deze klopte. Ook is
er een onderhoudsboekje aanwezig.


Is dit een eerlijke prijs voor een dergelijke auto? Iemand ervaringen met een 206 1.4 XS? 17 inch velgen op een 206?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 17-feb-2011 22:25:20

Hallo R,


De specificaties zoals je die noemt klinken veelbelovend. 10.000km per jaar, climate control, zeker een auto om te gaan bekijken.


De velgen vind je nogal groot, dat is inderdaad zo voor dit type auto. Dit heeft zijn weerslag op het comfort, dus maak een goede proefrit om erachter te komen dat je voldoende rijcomfort hebt, bijvoorbeeld op klinkerwegen.


Omdat je de auto bij een particulier koopt heb je minimale garanties. Dus een aankoopkeuring bij de ANWB, Dekra of een bekende dealer kan helderheid van zaken geven en een hoop kosten achteraf voorkomen.


Succes!

R
Joined : 17-feb-2011
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 19-feb-2011 19:39:10

Hallo Marnix.

Even een korte update. Ben wezen kijken en de auto zag er perfect uit. Heeft helaas in elkaar gezeten waardoor ik er vanaf heb gezien. Erg jammer maar het dak en de as heeft flinke schade gehad.


Heb een nieuwe aangeboden gekregen bij een bovaq garage: quiksilver 1.4 2003, climate control, 128.000km. Auto ziet er erg goed uit van zowel binnen als buiten. Distributie reeds vervangen, onderhoudsboekjes en NAP aanwezig. auto wordt geleverd met half jaar bovaq garantie, grote beurt en APK. Prijs: 4400 euro. Niks van te zeggen leek mij?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 20-feb-2011 12:09:07

Ja, dat zul je altijd zien, als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook vaak.


Maar nu heb je een dealer gevonden die de auto met Bovaggarantie aanbiedt en in zoverre goed onderhouden dat de distributieriem al vervangen is.


Let wel goed op, de verkoopprijs is 4.400 euro. Onder de 4.500 euro is een Bovagbedrijf niet verplicht om garantie te geven. Mocht er toch iets mis gaan, dan treedt de Bovag niet op als bemiddelaar. Lees het artikel: Bovaggarantie
Dus, om het zekere voor het onzekere te nemen. Vraag of er op het contract 4.500 euro mag staan, en dat je een tomtom of radiootje cadeau kunt krijgen.


Ben benieuwd hoe de dealer reageert. Kijk, als de dealer Bovaggarantie geeft ben je gedekt, maar alleen voor de rechter. Terwijl het voordeel dat je naar de Bovag kunt stappen voor bemiddeling in plaats van de rechter, met een aankoopbedrag onder de 4500 euro weg is.


Succes!