ADVIES GEVRAAGD! ik wil een auto kopen zonder APK
Auteur Bericht
Joined : 19-feb-2011
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 19-feb-2011 14:00:31
Onderwerp : ADVIES GEVRAAGD! ik wil een auto kopen zonder APK

Hallo mensen!

Ik heb graag jullie advies nodig. Ik ga mn eerste auto kopen. Ik heb een leuke auto op het oog, die ik echt niet kan laten staan.
Dit gaat om een Ford Puma 1.7 uit 1998, hij is getuned, een echt sportwagentje. km stand: 110682
Ben er helemaal weg van en wil hem supergraag hebben.
Het is een mee neem prijs, maar zonder APK!
Ik weet dat je zonder APK keuring de weg niet op mag. Ik wil namelijk de auto ergens anders laten keuren.
Hoe moet je de auto mee nemen als je de weg niet op mag? Je kan dan trouwens ook geen proefrit maken of wel?
Hij staat te koop bij een garage wat niet echt in de buurt is, dus ik wil hem in me eigen stad laten keuren.
En hoe zit dat met de autoverzekering?
Je mag de weg ook niet op als je niet verzekerd bent, hoe moet je dan de auto op dezelfde dag mee nemen als je de auto koopt?

Graag hoor ik jullie advies/opmerkingen of suggesties.
Bij aanschaf van de auto neem ik wel iemand mee die er verstand van heeft, maar toch wil ik van andere hun mening horen.

Groetjes

PS: hoe verander je je wachtwoord?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 19-feb-2011 15:23:09

Hallo,


Ik merk dat je deze auto graag wilt hebben, laat dit gegeven je echter niet verleiden tot het nemen van risico's. Blijf vooral objectief.


Je zou het RDW eens moeten bellen om erachter te komen wat je wettelijk mag met een auto zonder geldige APK. Maar waarom heeft deze auto geen APK? Tijdens deze keuring wordt gekeken naar de voertuigveiligheid. Als deze al niet in orde is, dan moet je oppassen.
Wil je weten of een auto technisch in orde is, dan moet je een aankoopkeuring laten doen. Dan wordt er echt naar de technische staat gekeken.


Je verzekering kun je telefonisch afsluiten, dan moet je het kenteken en meldcode doorgeven. Bereid dit voor, zodat je weet wat de verzekering nodig heeft.


Succes!


PS. Wachtwoord wisselen kan via "Uw account" in het menu links, dan klikken op "wijzig profiel."