lpg mogelijk in een Mercedes 450 sel?
Auteur Bericht
Joined : 25-nov-2005
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 25-nov-2005 2:35:27
Onderwerp : lpg mogelijk in een Mercedes 450 sel?

Twee weken terug heb ik mijn hart laten spreken, en mijn grote droom uit laten komen.
Geld had ik niet, dus bij de bank zo veel mogelijk geleend .
De 200 km terug naar huis waren een genot. Wat een power zeg!
Al gauw kwam ik er achter dat zo'n 6.9 liter moter wel erg veel drinkt.
Dit nog maar buiten de vraag of hij motorisch wel echt in orde is, want hij schokt iets.
Een grote kenner ben ik niet op motorisch gebied.
In de aankoopplaats kreeg ik te horen dat een gasinstallatie zo'n 1400 kost.
Verleden week ontmoete ik een man die in een Mercedesgarage werkt.
Hij bood mij aan om een 100 liter installatie in te bouwen voor 800 euro.
Daags hiervoor las ik echter dat het voor de 450 sel heel slecht zou zijn op gas te rijden.
De man die het in wil bouwen zegt dat dit nonsens is en je alleen eens in de 5000 km
even op benzine moet rijden, de kleppen moet stellen, en dat hij zelfs niet meer op gas verbruikt
dan met benzine.
Wat is nou waar?
Ik kan met dit verbtuik mijn droom niet behouden. Is het voor een leek als mij mogelijk kleppen te stellen?
Wat moet ik nou doen?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 25-nov-2005 10:59:11

Als ik u was zou ik informatie inwinnen bij een LPG inbouwbedrijf. En dan niet 1 maar wel 10, op deze manier heeft u het meeste kans dat u mensen spreekt die ervaring hebben met het inbouwen van LPG in deze klasse auto.

Mijn persoonlijke mening is dat sommige dromen, dromen moeten blijven. Deze auto's zijn duur in het onderhoud en onderdelen zijn ook niet goedkoop. Hiernaast zegt u dat u geld heeft moeten lenen om de auto te kunnen betalen en dan is het niet handig om een auto te kopen voor dagelijks gebruik die "1 op een emmer" verbruikt Confused

Tenslotte, Nee... voor een leek is het niet verstandig om kleppen te gaan stellen. Doet u iets fout, dan kunt u de cilinderkop vervangen en dat is duur!

Als u er vanaf wilt, kijk dan of u een deal kunt maken met de verkoper, zet hem anders op een bekende inkoop/verkoop website.

John
Joined : 21-jan-2008
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 21-jan-2008 0:54:39

Hallo,

Ik heb er ervarng mee,door schade en schande wijs geworden.
Allereerst elke gasboer wil inbouwen,maar kies er een met ervaring
en die bekent is met het kjetronic inspuitsysteem,de auto heeft geharde klepzittingen
dus dat is mooi,kies voor een systeem dat de auto altijd start op bezine en dan automatich overschakeld naar gas.
Verziek de kofferbak niet met een gastank,maar haal de bezinetank weg en plaats daar een gastank van ongeveer 80 liter
en laat van je oude tank een klein tankje lassen voor naast de gastank (10 of 20 liter)Daar zie je niets van want alles zit achter
het brandscherm enz enz ik kan u nog veel meer belangrijke tips geven zoals het voorkomen van backfire en het merk van de gaskop.
Die van mij loopt nu perfect maar ben wel een jaar aan het uitzoeken geweest,anders bel !! 0642152533

rob
Joined : 17-jan-2011
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 17-jan-2011 11:36:17

Ha John,

Ik probeerde je te bellen, maar telefoon niet in gebruik. Wilde graag van je door schade en schande
verworven kennis, over lpg op een mercedes, horen. Heb een 500 sel. Mijn garage raadt het nl af. Op mercedes forum
heeft men weer wel goede ervaring... Gr rob

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 17-jan-2011 12:48:11

Rob,


Ik heb John een mail gestuurd, wellicht dat hij op uw vraag reageert.