Occasion (hoeveel kan ik hier van afdingen?)
Auteur Bericht
Joined : 14-mei-2011
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 14-mei-2011 11:26:23
Onderwerp : Occasion (hoeveel kan ik hier van afdingen?)

Hoi,

Ik wil een Totota Celica kopen. Ik heb er op internet een aantal zien staan.
Ik heb verder geen inruil dus ik was benieuwd of ik nu ook een aantrekkelijke korting kan bedingen?
In de volgende 2 auto's heb ik interesse:
Auto 1 kost E7200 en heeft 100.000 op de teller (NAP). Bouwjaar 2000. APK tot midden 2012. Onderhoudsboekjes aanwezig. Dit is verder een import auto uit Duitsland.
Auto 2 kost E5500 en heeft 150.000 op de teller (NAP). Bouwjaar 2000. APK tot midden 2012. Onderhoudsboekjes aanwezig.

Auto 1 is iets uitgebreider en heeft een spoiler (t.w.v. E700), deze heeft auto 2 niet.
Auto 2 heeft een zgn. 'meeneemprijs'.

Mijn vraag is dus hoeveel kan ik ongeveer van elke auto afkrijgen?
Alvast bedankt.

Crasht.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 14-mei-2011 22:13:52

Hallo Crasht,


Op een meeneemprijs krijg je geen garantie, onderhoud, etc. Wil je voor deze auto gaan, laat 'em dat in ieder geval aankoopkeuren.


Als je niets in te ruilen hebt, dan is 5% van de verkoopprijs altijd af te dingen, lees: Prijsonderhandelingen


Natuurlijk moet je proberen om de deal zo scherp mogelijk te maken. Een goede deal bestaat echter niet uit de laagste prijs. Een onderhoudsbeurt of extra garantie is minstens net zo waardevol. Wil de verkoper niet verder zakken met de prijs, probeer dan accessoires of een beurt los te krijgen. Deze kosten zijn voor de verkoper immers lager dan voor jou, dit prijsverschil geeft uiteindelijk beide parijen voordeel.


Succes!