Problemen met 2dehands wagen.
Auteur Bericht
Joined : 08-mei-2011
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 08-mei-2011 11:32:35
Onderwerp : Problemen met 2dehands wagen.

ik heb me 'n half jaar geleden een snelle auto gekocht. Nu was hier helaas wel één en het ander mee geklooit waardoor ik best héél wat geld verloren heb aan die auto. Nu heb ik dit allemaal laten maken maar m'n geld was op (zat intussen tegen de 4500€ op aan stukken) motor is terug in orde maar nu bleek zich 'n probleem voor te doen met de ontsteking, heel precies weet de garagist niet wat het is want omdat m'n geld op was had ik besloten de wagen zo mee te nemen. Auto rijd gewoon, maar knalt af en toe zeer hard en stotterd, aangezien de garagist 'n echt bekende kenner is op dat vlak kon hij me garanderen dat het geen kwaad kan voor de motor maar gewoon irritant is.

Dus nu heb ik de auto omgewisseld tegen iets anders (beide particulier), heb duidelijk in m'n advertentie gezet gehad dat de auto stotterd en af en toe ploft. In het contract is ook opgemaakt dat beide wagens geruild werden in de staat dat deze zich bevonden en dat de staat is gekend door de koper en goedgekeurd. Dus eigenlijk ben ik eerlijk geweest in zoverre ik op de hoogte ben. Kan hij me nu eigenlijk iets maken want ik heb er gewoon geen goed gevoel bij en wil weten als hij begint te dreigen of ik er beter aan kan toegeven of niet.

ik hoor het graag

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 08-mei-2011 11:43:46

Hallo Wez,


In de particuliere handel is er geen garantie. Alleen de meldplicht. Je bent verplicht de koper in te lichten over bekende gebreken. Doe je dit niet, dan moet de koper aantonen dat je verzuimd hebt om hem goed in te lichten. Kan de koper dit aantonen, dan moet hem tegemoetkomen of de auto terugnemen.


Ik lees echter dat je aan je meldplicht hebt voldaan, dus kan de koper je niets maken. Per slot van rekening, als de koper meer zekerheid had willen hebben, dan had deze de auto voorafgaande aan de ruil/koop de auto moeten laten keuren. Dit is niet gebeurd, dus hij heeft het risico genomen.

Wez
Joined : 08-mei-2011
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 08-mei-2011 11:46:29

keuring wou hij zelf niet omdat dan uiteraard zijn wagen ook diende gekeurd te worden. En hier zijn we dan uiteindelijk beide mee akkoord gegaan.

Wez
Joined : 08-mei-2011
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 12-mei-2011 20:05:51

bijkomende info...

heb 'n toegeving na de verkoper gedaan omdat er stukken waren die ikzelf ook niet wist (ook al zou ik dit eigenlijk niet moeten) heb hem 'n extra motorblok meegegeven en heb 'n papier opgemaakt dat er overeengekomen is dat er wegens het geschil 'n extra motorblok ter compensatie gegeven word en dat de koper hiermee genoegen neem (iets formeler opgesteld natuurlijk maar swoit) hij heeft dit getekend.

nu begint hij weer te sturen dat hij de auto wil wisselen + 500 cash en het motorblok terug. Op zich geen slechte deal maar heb er geen interesse in. NU weer 'n bericht dat ik 'n extra auto erbij krijg (oude amerikaan) plus het bovengenoemde. Echter ben ik daar niks mee.

Als hij nu lastig gaat doen, en het zelfs tot 'n rechtzaak brengt, zijn die papieren dan steenvast bewijsmateriaal wat mij safe zetten ?