Klacht Garagebedrijf Grooters Eibergen
Auteur Bericht
Joined : 12-jun-2011
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 12-jun-2011 18:16:36
Onderwerp : Klacht Garagebedrijf Grooters Eibergen

Hallo, ik rij een Coupe Fiat 2.0 20v uit 1997 die ik vorig jaar oktober 2010 gekocht heb.
Ik heb hem eind januari begin februari 2011 ondergebracht bij Garagebedrijf Grooters in Eibergen voor een grote beurt, distributieriem en om een nieuwe radiateur te laten vervangen en wat kleine werkzaamheden zoals aandrijfashoes en motorsteun. Ik heb deze garage nadrukkelijk verzocht om mijn auto eens heel goed na te kijken. Het kostenplaatje was 2124.55 euro niet misselijk maar als het goed zou zijn geweest dan is het dat wel waard. Nadat ik de auto gehaald had bleek ie nogal olie en koelvloeistof te lekken. Ik ben er twee keer mee terug geweest en kreeg te horen het is een oude auto ze verbruiken veel, tweede argument was het kan geen kwaad dus met andere woorden maak je niet zo druk, het derde argument was het is een liefhebbersauto. Ik heb die man duidelijk gemaakt dat ik ervoor betaald heb en dat ik verlang dat het dan ook wel goed mag zijn voor die prijs, maar ik werdt gewoon met het kluitje het riet in gestuurd. Hou het maar in de gaten wat ik ook iedere week deed. 4 Mei 2011 rij ik op de A12 ter hoogte van houten zie ik opeens mijn temperatuurmeter op 130 graden staan ik van de snelweg af, ook mijn oliepeil zakte naar nul en de motor sloeg af. Langs de kant gezet anwb erbij en die man concludeerde koppakking ligt eruit, maar het vreemde geen emulsie onder de oliedop en het oliepeil was ook niets aan te zien. Ik de auto aflaten slepen naar Grooters in eibergen. Krijg ik in de week van 19 mei een telefoontje we hebben het gevonden de ecu stuurt de fan niet aan we kunnen een relaiskastje buiten de ecu om heen bouwen dan als je fan aanslaat maakt ie wel wat meer geluid als normaal omdat ie dan higspeed draait. Oke doe maar maar in mijn achterhoofd hebbende het was de eerste keer al niet goed dus zal wel garantie zijn. Bellen ze me 19 mei j.l je kan de auto morgen op komen halen het is in orde. Krijg ik 20 mei j.l weer telefoon dat ie niet in orde was. Ik dacht wat is dit nou je belt toch zomaar geen klant op zonder proefrit!!!!
Ik een advokaat in geschakeld maar die kan wel wat doen maar dan moet ik zelf alles betalen, dat komt omdat ik in de ww terrecht ben gekomen en een kleine handdruk mee heb gekregen waar ik mijn coupe heb willen laten maken, dus geen geld meer kapotte auto en nog niks. Is dit normaal zo is er een instantie waar ik mijn recht kan halen. Ik ben er tenslotte 2 keer mee terug geweest binnen een week nadat ik de auto opgehaald had de eerste keer. Waar is dat recht in Nederland????

Ik ben erg gefrustreerd hierdoor en het is notabene nog wel een bovagdealer ook.

Groetjes Hans

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 14-jun-2011 18:12:19

Hallo Hans,


Ik lees dat je de auto hebt laten onderhouden bij een Bovagbedrijf? Als het goed is geeft deze dan de standaard 3 maanden garantie op arbeid en onderdelen. Mocht er binnen deze periode een probleem aan het gedane werk naar voren komen, dan valt dit onder de garantie van de dealer. Het probleem is dat ik uit uw verhaal niet kan opmaken wat er precies gedaan is aan de auto, dus weet ik niet of de garagist verantwoordelijk is.


Wanneer je het gevoel hebt dat er een verband is tussen het werk van deze garage en de brokken die je nu hebt, dan zou ik de Bovag vragen om de zaak te bekijken en zonodig te bemiddelen.


Succes!