Volkswagen of Volvo
Auteur Bericht
Joined : 23-jan-2006
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 25-jan-2006 10:21:56
Onderwerp : Volkswagen of Volvo

Ik ben op dit moment in het bezit van een Opel Vectra station 2.0 DTH, bj 2000. Aangezien deze auto onze caravan (1300 kg) niet zo goed kan trekken en omdat hij achterin niet erg groot is ben ik op zoek naar een andere auto. Na lang zoeken ben ik tot de volgende selectie gekomen.
Volkswagen Passat station 1.9 TDI (130pk), bj 2001, 145.000 KM.
Volvo V70 2.5 TDI, bj 1999/2000, 245.000 km. Deze is ongeveer 1000,= Euro goedkoper.

Verder heb ik nog een Ford Mondeo station gezien en een Renault Espace. Beide ongeveer 2000,= goedkoper dan de VW en met ongeveer 150.000 km op de teller.

Kan iemand mij vertellen wat nu de beste keuze is.
Ik rij ongeveer 20.000 - 25.000 km per jaar.

Alvast bedankt voor de info.
Grtz,

Alexander

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 25-jan-2006 11:23:25

Tja, een moeilijke keuze. Ik heb zelf geen caravan, maar ik zou beginnen met kijken naar het maximale trekgewicht per auto. Wanneer u het kenteken van de auto's weet kunt u dit opzoeken op de website van de RDW. Misschien kunt u dan al een auto('s) wegstrepen.

Ten tweede, wanneer u met veel bagage of personen op vakantie gaat heeft een MPV zoals de Renault Espace natuurlijk een streepje voor.

Maar goed, dit zijn logische stappen... misschien dat er nog iemand op dit forum langskomt die persoonlijk ervaring heeft met caravans en deze klasse auto's.

TIP! Vraag de dealer of u de auto een dag mee mag nemen om deze met de caravan erachter uit te kunnen proberen.

Alexander
Joined : 23-jan-2006
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 25-jan-2006 14:35:03

Bedankt voor je reactie.
Ik weet dat deze auto's de caravan kunnen trekken. Het gaat mij eigenljik alleen om wat de beste keuze auto is afgezien van het feit dat ze de caravan kunnen trekken.

Grtz,

Alexander

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 25-jan-2006 16:49:47
Alexander
Joined : 23-jan-2006
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 07-feb-2006 10:16:10

Wat betreft de caravan zit het wel goed.
Tijdens het zoeken naar een Ford Mondeo 130 pk zagen we een mooie Renault Laguna 120 pk staan. Nu is de Renault Laguna voor ons de mooiste auto qua vormgeving.
Het enige probleem is dat je er nogal wat slechte verhalen van hoort. De auto zou elektrisch werkelijk een ramp zijn.
Zijn de Laguna's werkelijk zo slecht of hoor/lees je toevallig alleen de slechte verhalen?
Kan het zo zijn dat, als je een Laguna koopt van een aantal jaar oud dat de mogelijke problemen dan wel opgelost zijn?
Zou het een goede keuze zijn om een Laguna te kopen?

Grtz,

Alexander

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 07-feb-2006 11:26:07

Tja, de auto's krijgen tegenwoordig steeds meer electronica mee om te concurreren op "gadget" niveau. Kijk maar naar Mercedes en BMW, deze merken die toch bekent staan als betrouwbaar en in verband worden gebracht met Duits Degelijkheid hebben hier ook last van.

Dus dit is een algemeen probleem. U kunt er wel vanuit gaan dat auto's van een nieuw type die als eerste uit de fabriek komen meer last hebben van storingen dan auto's die al een paar jaar worden geproduceerd. U kunt er ook vanuit gaan dat de dealers deze nieuw type auto's terug krijgen om de storingen te verhelpen en gerepareerd worden op basis van kennis die de importeur verstrekt over storingen die veel voorkomen.

Er vanuit gaande dat de autoindustrie weet waar zij mee bezig zijn kunt u gerust deze Renault Laguna in uw keuze meenemen. Onthoud wel dat hoe meer electronica er op een auto zit, des te meer er kan gaan storen. Wink

Quote:
Zijn de Laguna's werkelijk zo slecht of hoor/lees je toevallig alleen de slechte verhalen?


Ja, je leest alleen de slechte verhalen... want tevreden rijden hebben geen reden tot klagen.

Tenslotte, wanneer u de auto bij een merkdealer koopt en huisselectie garantie krijgt dan heeft u 9 van de 10 keer recht op 14 dagen omruilgarantie. Maak aan de verkoper duidelijk dat u door verontrustende berichtgeving terughoudend bent tot de aankoop van bijvoorbeeld deze Renault en bij elektronische storingen (zeg 2 maal binnen 14 dagen) gebruik wil maken van deze omruilgarantie.
En dan heb ik het niet over een oplichtend lampje van het motormanagement, maar storingen in de raambediening, airco, etc. Storingen die echt irritant worden en u belemmeren in u rij-genot.

Succes!