TB autoservice Grootegast
Auteur Bericht
Joined : 20-jul-2012
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 20-jul-2012 23:37:13
Onderwerp : TB autoservice Grootegast

In september 2011 auto gekocht. We waren dringend opzoek naar een andere auto en daardoor blijkbaar makkelijke slachtoffers geweest van deze garage. We hadden erop gelet dat er BOVAG garantie op de auto was. Tevens hadden we onze auto inruild en hier NIETS voor gekregen. Ja er is duidelijk misbruik van onze naiviteit gemaakt. Bij de aankoop werd verteld dat ze auto altijd in onderhoud hebben gehad en in prima staat was, zonder ongebruikelijke kosten konden we minimaal 2.5 jaar verder. Ook werd er geattendeerd op de BOVAG garantie.

Nog diezelfde maand hebben we een sterretje in de voorruit moeten laten maken, viel ons een dag na de koop op.
In november trapt mijn vriend door de koppelingsplaat. Gelukkig toen de auto stil stond. Meteen gebeld naar de garage en hierbij aangegeven dat dit wel onder de garantie zou moeten vallen. Blijkt dus niet zo te zijn, omdat de auto goedkoper dan 4500 euro was. Dus kosten moesten we zelf betalen. Garage wilde nog geld van de reparatiekosten afdoen, bleek achteraf bij andere garages altijd zoveel te kosten. Dus weer in het zak gezet. Daarnaast waren ze ronduit arrogant tijdens het ophalen van de auto. Hij heeft minstens tien minuten naast mij staan belle. Ze kunnen hun klanten wel vriendelijker behandelen! Ik heb wel wat anders te doen dan naast een lullende garagist te staan!

In december deed de auto moeilijk bij het schakelen. Omdat we geen vertrouwen meer hadden in TB naar de Quickfit geweest. Reparatie van 130 euro (Benzine-injectiesensor). Nu onlangs APK laten doen en er blijkt voor minimaal 1000 euro aan kosten te zijn (o.a. draagarmen en remcilinders), naast gebruikelijk onderhoud. Aangezien we het beu zijn en we ons onveilig voelen in deze auto, de garage gebeld (eerst gemaild, maar daar antwoorden ze niet op)met de vraag of ze iets voor ons kunnen regelen en eventueel de auto willen terugnemen. Daar waren ze ronduit bot. Ze vonden dat we de APK bij hen hadden moeten doen, dan hadden zij wel kunnen beslissen wat er diende te gebeuren. Over het terugnemen van de auto was geen sprake. Meermaals aangegeven graag tot een oplossing te willen komen, daar hadden ze geen oren naar.

Heeft iemand tips wat we hiermee kunnen? Geld voor de reparatie hebben we niet en de auto is volgens marktplaats zo'n 1000 euro minder waard dan we betaald hebben. Daarnaast al meer dan genoeg leergeld betaald! Dit is toch niet louter pech?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 21-jul-2012 11:21:11

Hallo Dana,


Zoals je het vertelt lijkt het er inderdaad op dat deze auto een hoop achterstallig onderhoud had toen je hem kocht, echter, je bent nu alweer bijna een jaar verder en ik weet niet hoeveel kilometers je inmiddels gemaakt heb. De normale slijtage speelt natuurlijk mee. En de kwaliteit die je van een nieuwe auto mag verwachten geld niet voor een gebruikte. De verkooppraatjes zoals u die beschrijft, dat er minimaal 2,5 jaar zonder ongebruikelijke kosten met een occasion gereden kan worden zijn onzin. Het nadeel van een occasion is juist dat er ongebruikelijke reparatiekosten aan verbonden zijn, daarom betaal je ook niet de nieuwprijs.


Als ik de website bekijk van deze garagist, dan hebben ze momenteel maar een handje vol occasions, waarvan er maar eentje is die Bovaggarantie heeft. Je spreekt over Bovaggarantie, heb je dit zwart op staan op het koopcontract? Want het klopt inderdaad dat auto's onder de 4.500 euro niet gedekt worden door de Bovag, echter, als het aankoopbedrag onder de 4.500 maar meer dan 35% van de nieuwwaarde is, dan is er wel dekking.


Je kunt er naar mijn idee verder niet veel meer mee doen. Tenminste, als je de beloftes van de verkoper (géén onderhoudskosten, bovaggarantie) niet zwart op wit hebt. Leergeld is inderdaad duur. Wat je hopelijk geleerd hebt is dat er aankoopkeuringen bestaan die je voor de aankoop van een auto kunt laten uitvoeren. Wil de verkoper hier niet aan meewerken, dan ga je een deur verder.
[Modified by: Marnix on juli 21, 2012 11:23 AM]

Jaap
Joined : 11-apr-2008
Berichten : 7
Other Topics
Geplaatst : 14-aug-2012 0:12:34

Een auto die moeilijk schakelt heeft normaal niet een 'Benzine-injectiesensor', die heeft weinig met schakelen te maken.

Verder vind ik het niet raar dat de QuickFit ( zo heten ze toch niet? ) heel veel aan de auto constateert. Ik las pas een mooi verhaal waar een professioneel gekeurde auto waar voor de APK niets aan mocht mankeren bij zo'n QuickFit achtig bedrijf gekeurd werd en waar men ook getracteerd werd op een dikke rekening of offerte!

Kijk hier http://auto-aankoopkeuring.nl/ford-s-max-was-het-nu-een-goede-of-toch-niet/ maar eens.

Als je nou zeker wil weten wat je hebt gekocht laat dan eens door een eerlijke garage je auto bekijken ( google eens op betrouwbare garages ) of laat de ANWB of bijvoorbeeld DEKRA of Auto-Kennis eens naar de auto kijken. De verkoper zal altijd zeggen dat het een prima auto was om zijn onschuld te laten blijken. Een Fastfitter zal vaak ( ook vaak genoeg onterecht ) wat constateren om de werkplaats te kunnen vullen en de omzet te kunnen aanvullen.

Voor nu wens ik je wel alle sterkte met de auto, juridisch heb je niet zo veel meer om 'op te staan' nu. Volgende auto gewoon laten keuren voordat je gaat kopen. Dan weet je wat je koopt en voorkom je dit soort ongein.