Ex-leas-auto
Auteur Bericht
Jochem
Joined : 18-jul-2006
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 11-jan-2006 12:50:54
Onderwerp : Ex-leas-auto

Hallo,

Ik ben op zoek naar een audi a4 avant. Vanwege de lagere afschrijving bij een hoger kilometrage zoek ik een diesel. Nu heb ik verschillende prijzen vergeleken en zijn er grote verschillen tussen bijv een audi uit de A-selectie van een officiele dealer of een occasion audi bij een handelaar. Hierbij blijkt dat deze goedkopere aangeboden audi's bijna allemaal uit de lease komen. Ze zijn er qua interieur en exterieur vaak puntgaaf uit maar er staat wel vaak 150000 km of meer op de teller. Vanzelfsprekende gaat mijn voorkeur uit naar een zo laag mogelijk kilometrage daar staat echter ook een veel hoeger prijs tegenover. Door de autoverkoper wordt telkens steevast gezegd dat een diesel niet kapot te krijgen is en dat de huidige diesels naar Turkije gaan waar ze na 1.000.000 km nog steeds blijven rijden. Ook wordt verwezen naar de taxi's in amsterdam waar een mercedes ook zomaar 8 ton aan km' s heeft gereden.

klopt dit? Ik zoek nl. een 100% betrouwbare auto zodat ik niet met mijn 2 kinderen in de kou kom te staan. Is er bijv. ook een site die ervaringen laat zien van klanten van dit soort autobedrijven (een blad als autotrader staat er helemaal vol mee).
Is het dus verantwoord om hier een occasion te kopen (bijv een audi a4 avant TDI van begin 2003 die voor een kleine 16000 wordt aangeboden bij autogigantbrabant.nl)?

BVD

MVG
Jochem

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 11-jan-2006 18:04:23
Onderwerp : Re: Ex-leas-auto

Tja, een 100% betrouwbare auto is naar mijn weten niet te vinden. De truc is dat er netjes met de auto wordt gereden en dat deze op tijd zijn onderhoud krijgt. Dan blijft deze het meest betrouwbaar.

Uw andere vraag "Kan een diesel werkelijk 500.000 of meer kilometer rijden?" In principe wel en hier komt het bovenstaande weer om de hoek kijken: rijdt netjes en pleeg op tijd onderhoud. Rijdt u als een wilde over drempels en stoepranden dan krijg je het Parijs-Dakar effect. In die race wordt er in de meest sterke terreinwagens met hoge snelheid door de woestijn gereden, daar vliegen de versnellingsbakken en wielophangingen je om de oren  Cool

Het maakt dus niet direct uit hoeveel er in een auto is gereden, want een auto kan in heel korte tijd behoorlijk op zijn donder hebben gekregen.

Koopt u een ex-leaseauto dan weet u 1 ding zeker, de auto heeft zijn onderhoud gehad (Check het onderhoudsboekje). Hoe er met de auto is gereden weet u niet, maar dat weet u ook niet van een particulier. Wanneer er veel met de auto is gereden dan weet u ook zeker dat er veel snelweg gereden is en dat zijn de beste kilometers voor een auto. De motor wordt lekker warm en er wordt over een glad stuk asfalt gereden (is goed voor wielophanging).

Niet dat ik nu een heel pleidooi voor de ex-leaseauto aan het maken ben, maar er kleven niet alleen nadelen aan.

Het verschil tussen een auto van een universeeldealer of een Audi A-selectie heeft veel te maken met garantie, service en de naam die Audi heeft hoog te houden.

Wat ik u aan kan raden is om deze auto's vooral te controleren op het interieur, dus is de bestuurdersstoel niet doorgezakt  en zitten er geen al te erge slijtplekken op het stuur/pook/stoel/armsteun. En (voor niet-rokers) de interieurlucht.

Lees de onderwerpen op deze website luchtig door en neem bijvoorbeeld de checklist mee. Wanneer u niet zeker van uw zaak bent neem dan eerst een stapje terug en weeg de koop goed af. Want, een motor kan wel een miljoen kilometers draaien, de vraag is: "Kan de rest van de auto dit ook aan zonder al te veel reparaties."
Want deze hoge kilometer auto's gaan niet voor niets naar Turkije, daar is het uurloon van een monteur natuurlijk lekker laag. Wink

Vergeet niet dat er genoeg ex-leasers zijn en ik zou er eerst minimaal een handvol bekijken voor ik tot een aankoop overga.

Succes!