Waar heeft u de auto gekocht, in de zin van; een Suzukidealer ( garantievoorwaarden
), Bovagbedrijf, enz?
Hoeveel garantie heeft u gekregen?
Heeft u al bij de Bovag geinformeerd wat uw mogelijkheden zijn?
Het lijkt mij dat een motor van een goed onderhouden auto niet zomaar kapot mag gaan, zeker wanneer het een auto betreft die niet op LPG rijdt. U mag dan ook verwachten dat zoiets dergelijks niet kan en mag voorkomen en de dealer moet u dan ook een heel goede verklaring geven betreffende het hoe en waarom de motor kapot is gegaan.
Kunnen zij dit niet dan lijkt het mij een verborgen fabrieksfout en zou ik contact opnemen met de Suzuki importeur. Het lijkt mij dat zij hun goede naam ook willen beschermen en dan kan een Suzuki (uit 2000) met een kapot motorblok niet zonder een nette afhandeling van de reparatiekosten plaatsvinden.
Wanneer u geen garantie meer heeft dan zou ik eerst de importeur bellen en uw verhaal uiteenzetten. Vraag naar de persoon die gaat over de garantieafhandeling van occasions.
Heeft deze geen oplossing voor u (en stel een termijn van een week), dan zou ik de Bovag bellen.
Succes! Laat ons weten hoe het verhaal verder gaat!
PS Is de onderhoudshistorie bekend?