Test door ANWB? / Toyota Yaris goede auto?
Auteur Bericht
Joined : 26-dec-2005
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 26-dec-2005 18:51:09
Onderwerp : Test door ANWB? / Toyota Yaris goede auto?

Binnenkort ga ik een occasion kopen. Ik lees goede dingen over de Toyota Yaris. Graag hoor ik welke ervaringen men met deze auto heeft. Is het een aanrader? Is er voldoende bagageruimte?

Ik heb de checklist gezien maar aangezien ik weinig van auto's afweet, vraag ik me af of het niet verstandig om de auto door de ANWB te laten keuren. Wie kan mij adviseren?

Alvast bedankt!

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 27-dec-2005 11:09:54

Het is zeker een idee om de auto bij de ANWB te laten keuren. Op deze manier hoeft u zelf niet alert te zijn op gebreken, want u laat dit over aan iemand anders.
Er zijn meerdere keuringen, zoals de aankoop keuring (dus is de auto kwalitatief goed) en bijvoorbeeld een keuring voor wanneer de garantie afloopt (dus op welke punten moet de auto nog verbeterd worden), zodat  u dit als onderdeel van de garantie nog kunt laten opknappen.

De Toyota Yaris is volgens mij wel een betrouwbaar autootje en behoudt goed zijn waarde, dat merkt u als u kijkt wat er nog gevraagd wordt voor een gebruikte Yaris. Maar dat is ook goed voor u wanneer u uw auto later weer inruild.

Tenslotte, op deze website kunt u "leren" waar u op moet letten tijdens de aankoop van een auto. Zodat u bijvoorbeeld binnen een korte tijd kan zien of een auto tekenen van schade heeft, dat de versnellingsbak nog in orde is en dat de wielophanging nog in orde is. Dit kunt u natuurlijk ook allemaal overlaten aan een ANWB keurmeester.

Hiernaast is er voor u nog genoeg interessants te vinden op deze website, zoals de voordelen die de huisselectie garantieregeling van een Toyota merkdealer biedt ten opzichte van de Bovaggarantie.

Succes met de aankoop!