slechte ervaring Auto Henk Geertsema uit Mussel
Auteur Bericht
Joined : 28-aug-2013
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 28-aug-2013 12:31:39
Onderwerp : slechte ervaring Auto Henk Geertsema uit Mussel

Begin dit jaar een renault grand scenic gekocht bij Auto Henk Geertsema uit mussel. Bij ondertekening afgesproken dat de auto nagekeken werd plus nieuwe banden en een trekhaak. Ik wilde verder geen garantie omdat het bedrijf te ver weg is en ik naar mijn eigen garage wilde. Nu is tijdens hun proefrit de distributieriem geknapt en was er schade aan de motor. Deze riem was pas vervangen door een Renault dealer elders in het land en deze is via Renault Nederland aansprakelijk gesteld. De auto kon gemaakt worden door Renault dealer Koops in Stadskanaal. De vraag echter aan mij was of ik de auto nog wilde. Ik heb na veel denkwerk en navraag toegestemd onder de voorwaarde dat de auto 100% gemaakt werd en er wel garantie op de reparatie kwam. Dit werd 1 jaar garantie op alle draaiende delen van de motor.

De auto is 2 week later geleverd met een ‘nieuwe’ ruilkop. Ik ben weggereden vanaf de garage toen er gelijk al een lampje branden. Gelijk weer terug gereden, bleek iets met de verbranding te maken hebben, gaat vanzelf uit zeiden ze bij de garage. Eenmaal thuis een week gereden met telkens het waarschuwingslampje aan het branden. Na een week begon de auto olie te lekken. Ik gebeld met de garage, ik kon langs komen. De carterpakking werd vervangen en een nieuwe sensor besteld voor het waarschuwingsprobleem. Na een week de auto weer gehaald. Na een week weer olie lekkage, waarschijnlijk nooit weggeweest omdat de auto een bodemplaat heeft duurt het even voordat de olie over de rand loopt van deze plaat. Weer gebeld met garage, ik kon weer komen. Na overleg met de dealer in Stadskanaal moest het de krukaskering zijn. Na een halve week kon ik de auto weer halen. Onderweg terug naar huis even langs mijn ouders geweest, wonen in de buurt. De auto haperde al een keer onderweg, maar voelde verder goed. Vlakbij de woning van mijn ouders liep de auto ineens op 3 cilinders. Dus vanaf daar de garage gebeld, ze waren er vlot, 5km rijden. De bobine stond vol water! Dus geen ontsteking. Nieuwe erin, maar nog het zelfde probleem. Ik werd gevraagd of ik achter hun aan langzaam mee terug wilde rijden. Bij de garage bobines eruit, bleek dat waarschijnlijk de Dealer bij het vervangen van de kop, 1 te lange bout heeft gebruikt waardoor de bobine niet goed aansloot op de kop. De monteur heeft na mijn olie lekkage de motor schoongespoten met water dit is dus in de bobine gelopen. En ik ging weer naar huis.

Eén week later olie lekkage! Balen als een stekker belde ik de garage weer. De eigenaar moest overleggen met de Dealer. Ik zei prima maar het vertrouwen raakt op en heb liever dat je me tegemoet komt met een andere auto. Dit was te bespreken en ik moest maar even komen. Inmiddels voor de 4e keer weer naar Mussel 52 km! Tijdens een gesprek met de eigenaar vertelde hij mij, dat de dealer toegaf dat deze types renault vaker olie lekken en deze niet te verhelpen zijn en dat de Dealer dan meestal een speciale bodemplaat monteert met een soort foamlaag die olie absorbeert!! Het olie verlies is nihil en kan bij elke jaarlijkse beurt aangevuld worden en de bodemplaat wordt dan weer schoongemaakt!? Ik wist niet wat ik hoorde. Ja zei de eigenaar, ik mocht dit eigenlijk niet zeggen van de dealer maar ik vond het ook een raar verhaal, jaja. Maar ik snap je dat je geen vertrouwen meer hebt, ik help jou een andere auto vinden en ik kom je tegemoet in de prijs. Dan moet het nog maar eens wat geld kosten is zijn relaas. Dit vond ik alsnog weer een fijne geste. De vakantie stond inmiddels voor de deur en ik had al 3 week niets gehoord, ik had aangegeven dat het een Duitse degelijke auto moest zijn, BMW, VW of audi. Ik had zelf al een aantal gevonden en heb hem via de mail gevraagd of dat wat kon zijn of we eruit konden komen……

En toen werd het stil en is stil gebleven, heb 2 keer gebeld, de zoon nam op met de mededeling dat zijn vader terug zou bellen, heb 3 mailtjes gestuurd, kreeg wel de leesbevestiging maar geen reactie. Heb toen zelf een andere auto gezocht het is een BMW geworden. Maar er moest weer geld bij omdat ik mijn auto ook verkopen moest, hier heb ik minder voor gekregen als de aankoopwaarde vanwege de problemen. Het 3 maand rijden in deze auto heeft me veel geld gekost! Eerst wilde ik het laten rusten maar ik vind het schandalig hoe men kan handelen en gewoon niets meer laten horen. En voor hun fouten weglopen!

Waarschijnlijk is dit een hopeloze zaak maar is er een mogelijkheid iets hier aan te doen.


Dit mag gehoord worden vind ik!!

Marcel