Tweede hands auto distributie riem kapot... Geen garantie
Auteur Bericht
Joined : 03-okt-2013
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 03-okt-2013 15:35:56
Onderwerp : Tweede hands auto distributie riem kapot... Geen garantie

Ik heb 27juni een auto gekocht...
Voor ik heb kocht heb ik gevraagd naar de distributie riem
De verkoper zei toen tegen mij dat hij pas vervangen was dus hoefde hem niet meer te vervangen.
24 september heeft me auto me in de steek gelaten hij is tijdens het rijden stil gevallen
Heb toen ANWB gebeld en hun zeiden dat mijn distributie riem kapot is.
Heb toen gelijk de garage gebeld waar ik mijn auto heb gekocht en me auto door ANWB terug laten brengen.
Ben toen vrijdag op gebeld door de garage met de mededeling dat mijn distributie riem kapot is.
Mijn auto heeft 2 distributie riemen naast elkaar een kleine en een grote. De grote was vervangen en de kleine niet.
Het gaat €1250,- kosten om me auto weer temaken.
Heb de garage er op aan gesproken en het enige wat hij wilt doen is dat ik het laat factureren op zijn naam omdat hij de
Btw terug kan krijgen maar dat is het nog steeds €1000.-
De garage waar ik hem heb gekocht is niet lid van Bovag
En heb geen garantie.
Wat kan ik doen?
Zou iemand mij kunnen helpen?
Alvast bedankt.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 04-okt-2013 13:35:27

Hallo,


Een kapotte distributieriem is heel vervelend. Gelukkig is het bij de kosten voor een riem gebleven en is de cilinderkop verder niet benadeeld, tenminst, dat maak ik uit uw verhaal op.


Ik denk niet dat je veel op de verkoper kunt verhalen. Aan de ene kant heeft hij gezegd dat de riem nog in orde is, aan de andere kant schrijft u niet dat deze belofte op papier staat. Zoals een garantie dat de riem zeker nog een jaar of 25.000km in orde blijft.
Of de riem pas vervangen is kun je terugzoeken in de onderhoudshistorie (heeft u een onderhoudsboekje?) en vaak wordt er een datum op het motorblok geschreven ten tijde van het vervangen, dus je kunt eens onder de motorkap kijken of hier bijvoorbeeld een beetje verf een datum geschreven is.
Dan kun je ieder geval de verkoper op zijn fatsoen aanspreken dat zijn verhaal over de zojuist vervangen riem niet klopt. Anders staat er op de oude riem een datum van productie, dat zegt ook al wat. Als deze ouder dan een jaar is dan zegt dat ook veel over het zojuist vervangen zijn.


Tenslotte spreek je over 2 distributieriemen. Om wat voor een auto gaat het? Want ik vermoed dat de kleinere riem een multiriem is. Deze drijft bijvoorbeeld de dynamo en de stuurbekrachtigingspomp aan. Als deze kapot is dan is dat jammer maar niet zo erg als de distr.riem.


Mvg, Marnix
[Modified by: Marnix on oktober 04, 2013 01:38 PM]