Aankoop occasion kilometerstand
Auteur Bericht
Joined : 26-mrt-2014
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 26-mrt-2014 18:22:51
Onderwerp : Aankoop occasion kilometerstand

Hallo,

Ik ben op zoek naar een auto zo tussen de 5 รก 6000 euro. Nu rij ik redelijk veel, zo rond de 20.000km per jaar. En ik twijfel dan ook of diesel voor mij niet goedkoper is. Alleen als ik ga zoeken op diesel auto's, wat moet ik dan ongeveer aanhouden als maximale kilometer stand. Ik probeer bij benzine occasions onder de 80.000km te blijven. Maar wat is raadzaam bij diesel?

Alvast bedankt!

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 28-mrt-2014 20:00:33

Hallo Ingmar,


de jaarlijkse kilometrage die je noemt rechtvaardigt een dieselauto, check het artikel Brandstof Omslagpunt . Natuurlijk moet je rekening houden met zaken als wegenbelasting en verbruik. Neem je bijvoorbeeld een VW Polo Bluemotion of Fiat Punto 1.3 JTD welke in het verleden als 14% bijtellers (zuinige auto's met weinig uitstoot) verkocht werden, dan kun je eerder aan een diesel denken dan wanneer je oog valt op een dikke 6-cilinder diesel BMW 3-serie. Maar voor het bedrag dat je in gedachten hebt zijn er leuke auto's te vinden op bijv. autoscout24


Staar je niet te blind op de km-stand, deze is natuurlijk belangrijk, maar neem een kloppende onderhoudshistorie in je overweging mee. Een diesel die goed onderhouden wordt is bij 80.000km net ingereden, bij wijze van spreken.


Succes met de zoektocht!