Volvo V40 - deel II
Auteur Bericht
N. Bouman
Joined : 18-jul-2006
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 23-nov-2005 13:41:06
Onderwerp : Volvo V40 - deel II
webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 23-nov-2005 17:43:38

SIPS = Side Impact Protection System  Wink (erg eigenlijk dat ik dat uit mijn hoofd weet)

Dat er met een goed onderhouden diesel 400.000km (en meer) probleemloos gereden kan worden is niet onbekend. De meeste mensen doen dit niet, dus is er een algemeen beeld bij de occasionkoper dat een auto met meer dan 200.000km op de klok niet lang meer gereden kan worden.

Neem het aantal jaren dat u met de auto wilt gaan rijden dus mee in uw beslissing. Schrijft u de dieselauto in 6 jaar af en de benzine in 4 jaar? Dit houdt in dat de auto u in het eerste geval 1000 euro per kost en in het tweede kost deze u 1500 euro! Dit maakt het verschil in de wegenbelasting ook een bijna goed PLUS u tankt goedkoper per liter en waarschijnlijk is de diesel een liter op de 100km zuiniger!

Ik heb nog even de verbruikkscijfers van de V40 benzine 1.8i en diesel 1.9D opgezocht:
Benzine:  gecombineerd (stad/snelweg) 7.8 op de 100km
Diesel:  gecombineerd (stad/snelweg) 5.4 op de 100km

Ruim 2 liter per 100km zuiniger! Surprised

Ik heb in de lijst niets over de wielophanging gelezen, bij een ANWB keuring is dit iets om naar te vragen.

Oja, de vorige auto op benzine trekt naar rechts? Wat een verschrikkelijk lang en speculatief verhaal is dat zeg, pfff... als u het mij vraagt kunnen er twee dingen aan de hand zijn:
1, De auto is niet goed uitgelijnd of de afgesleten band gooit de rechtuitstabiliteit in de war.
2, De auto heeft een klap gehad en de wielophanging is verwongen geweest en "provisorisch" gerepareerd, wat inhoud dat de auto nooit meer economisch verantwoord te repareren is.

Het lekke band verhaal neigt mij naar de eerste mogelijkheid, maar dat wil niet zeggen dat u de tweede niet moet onderzoeken.

Succes met de aankoop!