Grijs Kenteken!
Auteur Bericht
Hendrik k
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 29-sep-2004 12:10:50

Heren grijs rijders sluit u allen aan bij de SBG ,stichting belangen grijskentekeneigenaren
want met zijn allen staan we sterk. ::)

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 29-sep-2004 13:59:45

Heeft deze stichting ook een internetsite?

Casper
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 29-sep-2004 14:21:14

Zeker hebben ze een internetsite:

http:://www.sbg-delft.nl

Double G
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 01-okt-2004 13:42:24

;D

Ik heb de oplossing voor ons probleem: verzeker de auto gewoon all risk en als grijs wordt afgeschaft parkeer je hem gewoon op een boom of in het kanaal (wel voor 31-12-04 doen). De verzekering keert dan in ieder geval meer uit dan dat je anders bij inruil er nog voor terug zou krijgen, omdat die moeten kijken wat een reele waarde is voor zo'n auto, en niet zoals een dealer met het idee van: "daar vang ik bijna niks meer voor". Ideetje??

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 01-okt-2004 14:45:11

Als je je auto dan maar tegen je eigen boom aan zet en niet tegen die van mij!  Wink

Wil je echt een statement wil maken, dan moet je een boom op het Binnenhof in Den Haag uitzoeken.  ::)

Maar goed, we willen natuurlijk niemand opstoken en voor iedereen die nu op een idee gekomen is:

"Nee, je mag de leden van dit forum of OccasionAdvies.nl niet aansprakelijk stellen!"

Bert Vastenburg
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 03-okt-2004 22:20:22
webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 05-okt-2004 19:40:03

Ik heb deze week een mailtje gehad van J. Niessen, die mij gevraagd heeft het volgende bericht te plaatsen.

"Zoals u wellicht weet is het kabinet van plan om het grijskenteken voor een
deel af te schaffen en aan te passen.
Tegen deze plannen word door een aantal organisaties op 30 Oktober een
landelijke demonstratie georganiseerd.
Deze demonstratie neemt plaats op 30 oktober 2004 op het Malieveld in Den Haag."


Mocht u meer interesse hebben dan kunt u de volgende internetsites bezoeken:

http://www.sbg-delft.nl

http://www.kmeerkerk.onsadres.nl

Jeroen Kruysse
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 06-okt-2004 11:50:32

Stel dat je nu "gewoon" inschrijft bij de kamer van koophandel. Heb je dan een bedrijf dus mag je een auto rijden met grijs kenteken met het lage wegenbelasting tarief ? Weet iemand wat de voorwaarden zijn om dit te mogen blijven doen ?

Laurens
Joined : 18-jul-2006
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 06-okt-2004 15:58:00

De plannen zijn nog erg vaag, dus hoe het precies gaat is nog niet bekend. In een stuk van het CPB, http://www.cpb.nl/nl/pub/notitie/29sep2004/notitie.pdf , staat dat de BPM, die je nu voor een grijs kenteken niet hoeft te betalen, straks wel betaald moet worden. Ondernemers kunnen die dan later weer aftrekken van de winstbelasting.
Als je je dus inschrijft als ondernemer rijd je nog steeds duur. Pas wanneer je genoeg winst maakt heb je voordeel.

Diane de Maesschalck
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 06-okt-2004 20:41:25
webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 07-okt-2004 12:44:04

U kunt het aan uw dokter vragen of het RDW bellen.

Via dit nummer kunt u vragen stellen betreffende grijs/geel kenteken motorrijtuigenbelasting (tel. 0800 0749) of kijk op www.rdw.nl

Laat even weten hoe het gegaan is, succes!

r.vanzon
Joined : 13-okt-2004
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 13-okt-2004 18:51:52

is er al meer duidelijkheid of !!!!!!!!!!!!!!
stel dat het afschaffen doorgaat
dan moet ik bijna 600% meer betalen
ik heb nl. een ford econoline 150 op gas van bijna 2500 kg.
ik ben 29% blijvend invalide en 80/100% in de wao. door een arbeidsongeluk
wat zijn mijn mogelijkheden

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 13-okt-2004 20:04:55

Tja, de laatste berichten waren dat het grijs kenteken niet zou verdwijnen. Er wordt alleen wel onderscheid gemaakt tussen particulieren en bedrijven. Bedrijven behouden de mogelijkheid op grijs kenteken en de particulieren mogen waarschijnlijk vanaf 1 januari 2005 alleen nog op geel kenteken rijden.

Tijdens een betoog van  de fractievoorzitter van de VVD J. van Aartsen meldde deze dat er voor invalide een uitzondering wordt gemaakt. Dus momenteel ziet het er nog hoopvol uit voor de invalide medemens.

Nog even in het algemeen:

Wanneer je nu een grijs kenteken auto koopt dan betaal je geen BPM (luxebelasting) op de auto wanneer je deze afrekent bij de dealer. In de toekomst zal dit waarschijnlijk veranderen. Wanneer u in 2005 bedrijfsmatig een auto koopt dan kunt u de BPM terugvorderen (ik denk in dezelfde vorm als bedrijven nu doen met de omzetbelasting).

Er is echter ook een andere mogelijkheid, minister G. Zalm zit er namelijk aan te denken om de BPM terug te betalen via de winst belasting. Maak je geen winst? Dan krijg je ook geen BPM terug.

Leuk voor de startende ondernemers!! Eh, VVD... is het MKB niet de doelgroep van uw partij!? Niet dat ik op u stem, want de reden hiervoor wordt nu weer eens pijnlijk duidelijk gemaakt. :-*

mart
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 14-okt-2004 21:09:23

voor de meeste mensen gaat het om de centen, daarom zijn ze grijs gaan rijden, geen bpm, en een nomaal tarief voor wegen belasting , in 2005 wordt het tarief gelijk gesteld aan geel kenteken dan gaat het tarief van 68,- naar 384,- per drie maanden, dan denk je ik verkoop hem ,ja er staan er al zo veel dat de prijs gaat zakken , want die handelaar moet er ook vanaf maar die kan ze ook niet kwijt , een part. die wil hem niet te duur een bedrijf ook niet want die koop veel liever nieuw, dus de handel in gebruite bedrijfwagens GAAT STUK..

kees_2004
Joined : 15-okt-2004
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 15-okt-2004 22:35:27

grijskenteken protest dag in den haag 30 oktober 2004

Voor meer info en aanmelden

http://www.weetjewel.com/home.html

http://www.sbg-delft.nl/

komt allen !!!!!!!!!!

Lisette Arts
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 16-okt-2004 19:11:15

hallo grijskenteken rijders
Las vandaag op internet dat de minister aan het onderzoeken is of het mogelijk is dat mensen met een B.T.W. nummer hun grijs kenteken kunnen behouden.  Wat wordt hier mee bedoelt en hoe kun je in het bezit komen van een B.T.W. nummer. Kun je b.v. ook als je jezelf inschrijft bij de KvK als vereniging je grijs kenteken behouden. Zijn er al ontwikkelingen als iemand een handicap heeft en alleen maar in een transporter kan rijden vanwege ernstige rug en nek klachten.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 16-okt-2004 21:29:00

Wanneer je een bedrijf hebt dan kun je een BTW-nummer aanvragen bij de belastingdienst. De belastingdienst controleerd dan na enige tijd wat de bedrijfsactiviteit is en trekt zonodig het nummer in. Op deze manier heeft de overheid nog een mate van controle op de grijskenteken rijders. Want een inschrijving bij de Kamer van Koophandel geeft aan dat je bedrijf of vereniging hebt, maar er is geen controle op de bedrijfsactiviteit.

Een inschrijving bij de KvK alleen is dus niet genoeg. Betreft de gehandicapten, voor deze groep wordt er vooralsnog een uitzondering gemaakt.

A Spiering
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 21-okt-2004 21:25:27

???

Geachte  grijskenteken rijders,

Naar mijn mening wordt er een grote groep vergeten den dat zijn namelijk de mensen met een laag inkomen die door middel van een lage wegenbelasting nog een leuke auto kunnen rijden.
Neem mijn ouders bijv: een klein pensioentje en aow hebben van hun laaste centjes een leuke auto gekocht, door de lage wegenbelasting konden ze deze blijven rijden. Als straks echt het voordeel eraf gaat (terwijl deze mensen niets illegaals hebben gedaan) moeten zij in de maand meer als honderd euro extra gaan betalen, dit kunnen zij echter niet.
Meerdere auto dealers nemen nu al geen bestelauto's meer in omdat ze er mee overladen worden. De auto is straks in verhouding niets meer waard, ze kunnen hierdoor niet meer uitwijken naar een auto die goedkoper is in de wegenbelasting.  
Ik noem het je reinste kapitaal vernietiging.

Voor mij en mijn man geldt het zelfde.
Wij kochten begin Januari onze renault traffic van onze laatste spaarcentjes zodat wij de lomende jaren een mooie auto zouden kunnen rijden. Door de gezinsuitbreiding ben ik gestopt met werken. Het leek ons een goede investering. Door de veranderingen  moeten ook wij straks meer als honderd euro extra in de maand (314 per drie maanden) dit betekend ook voor ons dat wij de auto van de hand moeten doen. Maar het aanbod in bedrijfswagens is groot en de vraag klein. Hierdoor zouden wij moeten uitwijken naar een kleinere oudere auto en ook nog flink moeten bijleggen. Terwijl ook wij gewoon gebruik hebben gemaakt van de regeling die overheid ons bood.
Een beetje redelijkheid zou wel op zijn plaats zijn, door veranderen van de regel naar de regel dat dit geldt voor particulieren die een bedrijfswagen rijden vanaf 2005.

Ik geloof zeker dat vele mensen het met mij eens zullen zijn  

ronald
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 22-okt-2004 21:11:23

Een vraag over het nu nog aanschaffen van een terreinwagentje met grijskenteken.

Ik(particulier) kan nu een Daihatsu Feroza (bj 1993), benzine, grijs kenteken aanschaffen, is dit nu nog slim?
of gaat me dit in 2005 zwaar geld kosten?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 23-okt-2004 0:00:13

Wanneer je toch benzine wilt gaan rijden en de wegenbelasting van deze zelfde auto in geel kenteken uitvoering  ook kan betalen, dan maakt het niet uit of de auto grijs of geel (kenteken) is.

Alleen wanneer in 2005 het grijs kenteken voor particulieren wordt afgeschaft dan komen er een heleboel auto's los die voor dumpprijzen worden aangeboden. Hoewel, ik denk dat dit voornamelijk diesels zijn... dus de keus is helemaal aan u. Houdt er alleen rekening mee dat het lage grijze wegenbelastingtarief in 2005 om wordt gezet in het duurdere gele tarief.