Grijs Kenteken!
Auteur Bericht
jj
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 23-okt-2004 12:03:56

Als u meer informatie wilt over de demonstratie op 30 oktober kijkt u dan op
www.weetjewel. com of op  http://kmeerkerk.onsadres.nl/

de overheid is van plan om grijskenteken voor de ondernemer te laten bestaan.
wel moeten zij eerst de volle wegenbelasting betalen, die zij bij hun belastingaangifte kunnen terug vragen. Indien zij de auto voornamelijk voor goederenvervoer gebruiken, en zij een winstgevend bedrijf zijn. Wel zal voor hun de wegenbelasting ong. 50% duurder worden.

Voor partikulieren word per medio het lage belastings tarief afgeschaft, het aanschaffen van een grijskenteken voertuig is dan wel nog mogelijk, maar u betaalt de volle bpm. vanaf 1-1-2005 betaalt u 50% meer houderschapsbelasting ( wegenbelasting ). En per medio 2005, of zoveel eerder als de regelgeving klaar is, gaat de partikulier de volle wegenbelasting betalen.
dit houd een verhoging van ong. 560% in.

Als u meer informatie wilt over de demonstratie op 30 oktober kijkt u dan op
www.weetjewel. com of op  http://kmeerkerk.onsadres.nl/

Lex
Joined : 27-okt-2004
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 27-okt-2004 14:00:26
L.B.Molenkamp
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 16-dec-2004 15:06:54

Zo als het er nu uit ziet gaat de wegenbelasting voor particulieren naar het normale tarief.Ik vraag mij af of dit kan,omdat ik de auto volgens de huidig geldende regels heb gekocht wat inhoud dat ik mijn auto volkomen legaal heb aangeschaft.Als meneer Wijn zegt dat dit nooit de bedoeling was voor particulieren dan hadden de regels zo moeten zijn dat een auto op grijs kenteken kopen niet mogelijk was.Maar ze hebben eerst de mensen laten kopen en nu het blijkbaar voordelig uitpakt voor hun lekker de belasting omhoog gooien.Lekker sociaal van deze CDA minister.Ik kan mij er in vinden dat dit wordt afgeschaft,maar dan voor de nieuwe gevallen op basis van de dan geldende regels.Dan kun je een bewuste keuze maken.


Vr groeten L.B.Molenkamp.


webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 16-dec-2004 17:25:15

Tja, daar heeft u natuurlijk gelijk in. Het vervelende is dat de overheid snel geld nodig heeft om bijvoorbeeld absurd dure Surprised JSF straaljagers te kopen de gewone man of vrouw op kosten wordt gejaagd.

Maar goed, een meerderheid van de Nederlanders heeft gestemd op deze "hyper-intelligente" [smiley=2vrolijk_08.gif] ministers en daar zullen we het de komende tijd mee moeten doen. Het vervelende is dat op het moment dat de economie weer aantrekt deze regeling voor particulieren niet meer wordt hersteld en iedereen die nu particulier grijs rijdt mogelijk de fiets moet pakken en in ieder geval financieel geraakt wordt.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 26-dec-2004 11:50:29

Het ziet er niet naar uit dat de particulieren nog worden ontzien. :'(

Op een andere website ( grijskenteken.web-log.nl ) waar het grijskenteken probleem op de voet wordt gevolgd zijn ze gestopt. De [url=www.sbg-delft.nl]Stichting Belangen Grijskenteken-houders[/url] gaat nog even door met de strijd en is op zoek naar donatuers om een proefproces te kunnen starten. Dus kunt u niet tegen onrecht en wilt u weleens weten wie er gelijk heeft dan kunt u via de link van de genoemde stichting een donatie doen.

De conclusie is: Bedrijven en invaliden kunnen op grijs kenteken blijven rijden. Particulieren zullen met ingang van 1 juli 2005 het geel kenteken tarief aan wegenbelasting moeten betalen.

Ondernemers! let op: Wanneer de belastingdienst vindt dat u onterecht een grijs kenteken auto rijdt dan zal de BPM weer teruggevorderd worden. Of u terecht grijs rijdt wordt achteraf vastgesteld. Hoe? daar ben ik ook benieuwd naar, misschien tijdens de controle van de belastinginspecteur.

In het magazine AutoWeek nr.53 staat wordt nog een idee aangedragen om van uw grijs kenteken auto een kampeerauto te maken, wat u weer recht geeft op een wegenbelastingtarief van 25% van het normale tarief.

Ik wens de Stichting Belangen Grijskenteken-houders veel sterkte met hun strijdt.

Tom
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 12-jan-2005 20:02:48

Weet iemand of er ook een regeling komt voor stichtingen die afhankelijk zijn van een bestelbus?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 12-jan-2005 22:25:29
jan zandbergen
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 15-feb-2005 19:04:45

hoe bedoel je grijs kenteken niet in waarde gedaald??? mijn chevrolet op grijs kenteken
was zo'n 6500 euro waard voor de nieuwe regeling.
ik kan er nu nog 1200 euro voor krijgen.
wie had het over niet in waarde gedaald???
kortom, wij als particulieren zijn zwaar de klos.
auto niet te verkopen, en blijven rijden wordt onbetaalbaar.
dan maar weer opnieuw beginnen? wat is de volgende groep die ze gaan pakken??
campers, of oldtimers, of misschien wel scooters als er te veel van komen.
ook het openbaar vervoer is geen optie, ook al weer  duurder geworden!!

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 16-feb-2005 15:47:42
Nico Lont
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 18-feb-2005 13:10:57

Beste allemaal,

Het is dus zover. Deze "boeven" regering pakt wat zij kan pakken, zo ook de grijze muizen + lees 50+.
Laat mij een vb geven: de kids zijn de deur uit en zoals zovele,  besloten om  grijs te gaan rijden. Dus medio 2002 nieuwe Opel Zafira Diesel aangekocht voor Eur. 19,600.
Door deze "boeven" regering: besloten om geel te gaan rijden. Inruilwaarde, schrik niet, Eur. 6000. Ruim Eur. 13,000 waardevermindering in amper 2 jaar.
Ze zijn dus niets meer waard, evenals deze regering!
Bedankt!

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 18-feb-2005 14:24:00

Het is echt schandalig...

en dan hebben we het op dit occasionforum nog niet eens over de pensioenen gehad. De regering wil een nieuwe regeling invoeren hebben en wil dit begin 2006 ingevoerd hebben. Voldoen de pensioenverstrekkers niet aan deze regeling dan moet u over uw gespaarde pensioen loonbelasting betalen en bent u 50% kwijt. Het "grappige" is nu dat de regering de nieuwe regels pas half 2005 bekend wil maken. Dus de pensioenverstrekkers hebben maar 6 maanden de tijd om alle leden en vroegere leden aan te schrijven en aan de nieuwe richtlijnen te voldoen.

Lukt dit niet dan bent u de sigaar en krijgt u nog maar een half pensioen. En wat doen wij eraan? Helemaal niets! We zouden bij iedere misstap van de regering de straat op moeten gaan en laten horen dat we het er niet mee eens zijn!

Om weer terug te komen bij de auto's. Is er iemand op de AutoRAI geweest? Daar staat een kart op waterstof en wat zie ik woensdag voorop het krantje de SPITS staan? Balkenende als een kind zo blij in de kart, het lijkt wel een kind van vijf in zo'n wiebelautootje bij de ingang van een warenhuis. En deze man is verantwoordelijk voor Nederland?

Randl
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 18-feb-2005 17:57:28

Hoi

Lijkt en stel kruisvaders deze regering, denken dat zij rechtvaardig zijn in hun kruistocht en nergens anders na luisteren dan hun eigen stem.
Kan deze regering dit zo maar doen, ik heb altijd gedacht dat de regering voor de burger zat maar nu begin ik daar aan te twijfelen.
Wat kan wij er aan nu aan doen?

Pissed off  tijdelijk grijs rijder

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 18-feb-2005 19:13:14

We kunnen alleen maar hopen dat het kabinet valt en er vroegtijdige verkiezingen worden uitgeschreven. Ik denk dat de partij die belooft een aantal van de meest waanzinnige beslissingen terug te draaien een hoop stemmen wint.

Dat de regering er voor de burgers is klopt. Minister betekent letterlijk knecht of ondergeschikte... maar het lijkt erop dat deze regering denkt dat zij heer en meester zijn.

baco
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 07-mrt-2005 9:22:14

Is het niet een optie om op zijn dooie akkertje met zijn allen een ritje Den Haag te maken?
En dat dan het liefst in de ochtendspits...

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 07-mrt-2005 10:16:08

;D haha, alle grijs kenteken rijders kunnen beter hun auto op het Binnenhof parkeren. Lekkere chaos. Stel je voor tienduizenden bestelbusjes... dan is er geen doorkomen meer aan.

Gert Z
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 08-mrt-2005 12:05:04

Ik heb een vraag: probeerde mijn VW Transporter uit 1996 in te ruilen. Kreeg er twee weken geleden amper 3000 euro voor terug. Nu bij de ene handelaar 5000 en bij een ander 5500! Kan iemanfd mij dit verklaren? Welke adder zit hier onder het gras? Kan ik dan toch maar beter wachten tot oktober?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 08-mrt-2005 19:47:21
boos
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 08-mrt-2005 21:26:54
i.blouw
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 08-jun-2005 22:23:03

hallo !!!  wijntje heeft  zijn zin gekregen hoor!!!  ik heb mijn volkswagen caddy van 8 maanden oud ingeruild voor een nieuwe benzineauto, ik zal maar niet vermelden wat ik ervoor gekregen heb, maarja het is niet anders. ik had gewoon geen zin om grijs te rijden, en voor geel te gaan betalen!!!!!    

dr hoffmann
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 13-jun-2005 12:55:24

vraag 1-De wegenbelasting wordt oa bepaalt door het kijken naar benzine of diesel verbruik. Wat nu als men zijn grijs-kenteken (diesel) auto  laat ombouwen tot een auto die loopt op plantaardige olie?
vraag 2- kan je de belasting-verhoging omzeilen door je auto in het buitenland te registreren?