opmerkingen website
Auteur Bericht
Joined : 27-aug-2005
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 27-aug-2005 20:09:55
Onderwerp : opmerkingen website

Goedendag,

Ik heb met veel interesse uw site gelezen, het is een prettige opsomming van veel dingen waar je op moet letten bij het kopen van een occasion.
wat ik mis is controle van de (lekke) uitlaat en roest onderop op dragende delen,
controleren op lekke koppaking en de staat van de koelvloeistof bruin of niet?!

verder heb ik nog een vraag over de versnellingsbak conroleren
met ingedrukte koppeling en dan naar de naastgelegen versnelling schakelen zonder in neutraal te komen..
is dat dan bijvoorbeeld van 1 naar 3? , ik moet dan toch eerst via de neutraalstand gaan of moet ik gelijk naar echts drukken ???





webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 27-aug-2005 23:10:41

Wat betreft de versnellingsbak, wanneer u een bak heeft met 5 versnelling plus 1 voor achteruit met het volgende schakelpatroon:
1/3/5   boven
2/4/R   onder

Dan is het de bedoeling dat u met ingedrukte koppeling probeert om de pook van 1 naar 3 of van 2 naar 4 te duwen. Dit doet u zonder draaiende motor met lichte druk, want u wilt natuurlijk niet gaan forceren.
Wanneer er nu met geweld is geschakeld door bijvoorbeeld een "sportief" Wink rijdende vorige eigenaar dan kan het gebeuren dat u de pook, zonder deze eerst in de neutraalstand te zetten, in de aangrenzende versnelling kunt duwen. Dit komt niet vaak voor, maar het is wel een reden om de auto niet te kopen.

De lekke koppakking is terug te vinden in het hoofdstuk "motorblok." U heeft wel gelijk dat dit nog wat duidelijker kan worden gepresenteerd. Ik zal dit punt dan ook verbeteren.

Tenslotte de roest op dragende delen. De informatie die op deze website staat is bedoeld voor het controleren van een occasion die bijvoorbeeld in de showroom staat en niet op een brug. Verder raad ik iedereen aan om een auto te kopen met een nieuwe APK, zodat verroeste dragende delen aan de carrosserie en lekke uitlaten vernieuwd moeten worden in het kader van de APK goedkeuring.

Ik ben blij dat u de website verder informatief vindt en goede kritiek is altijd welkom. Bedankt!