versnellingsbak peug 205
Auteur Bericht
Joined : 13-jul-2005
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 13-jul-2005 13:38:30
Onderwerp : versnellingsbak peug 205

ik heb een probleem met met mijn peug 205, waarvan ik me afvraag hoe serieus dit is. Wie kan mij advies geven? Bedankt!
als ik tijdens het rijden mijn voet van het gaspedaal afhaal, en er een beetje op de motor geremd wordt, schiet de de versnellingsbak in zijn vrij. Hij doet het het ergst in zijn 2, maar soms ook als ik op de snelweg zit. Het is vooral in de stad irritant, omdat je daar natuurlijk veel je voet van het gas afhaalt door afremmen, verkeersdrempels, stoplichten etc.
is dit te verhelpen, od is het een serieus probleem aan de versnellingsbak? heeft iemand een idee van hoeveel een reparatie hiervan zou kunnen kosten? bedankt! pieter

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 13-jul-2005 16:49:07
pieter
Joined : 13-jul-2005
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 13-jul-2005 16:52:54

bedankt voor de tip, ik ga het uitproberen! ik zal de afloop melden! Je denkt dus niet dat er iets in de versnellingsbak zelf mis is? hij schakelt sowieso heel "losjes"/gemakkelijk, wat daar misschien op zou kunnen wijzen. laat ik hopen dat het is wat jij zegt, dat is denk ik een stuk minder complex! pieter

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 13-jul-2005 21:56:38

Als de versnellingsbak zelf slecht is dan heb je als het goed is nog andere symptomen. Zoals het slecht in de versnelling krijgen van de pook of de mogelijkheid tot schakelen tussen bijvoorbeeld de 1 en 3 zonder eerst naar de neutraalstand terug te gaan. Het feit dat de bak soepel schakelt bekent alleen dat deze niet meer gloedje nieuw is.

Maar goed, ik ben op dit gebied geen expert Razz Maar ik zou in dit geval niet direct van het ergste uitgaan.