Volvo V40
Auteur Bericht
Bouman, N.
Joined : 18-jul-2006
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 07-jul-2005 16:37:22
Onderwerp : Volvo V40

In navolging op een bericht een half jaar geleden. De auto is er weliswaar nog niet, maar het geld inmiddels wel. We hebben inmiddels wat meer te besteden rond 6-7000euro. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een V40 (benzine). Dit betekent dat de meeste modellen rond de 150.000km of meer hebben gereden de auto uit '96-'99 stamt

(Bijv. AutoTelegraaf )  

--> N.B.excuses voor het plaatsen van de lange snelkoppeling)

We hebben inmiddels al veel autoverzekeringen benaderd voor een offerte, maar krijgen geen reacties, vreemd genoeg. We willen nl. graag weten wat we maandelijks aan vaste kosten kwijt zijn qua autoverzekering (en daarnaast wegenbelasting)?

Op wiens naam verzekerer je de auto eigenlijk? Of maakt dit niet uit? Ik heb sinds '03 een rijbewijs en mijn vriendin sinds '97. We hebben allebei nog geen schade gereden.

Verder nog een vraagje.... wat is de mening over een Saab voor dit bedrag? Dat vind ik nl. ook een mooie degelijke auto, maar zo veel zie je ze niet...... Waarschijnlijk ook erg duur in onderhoud, verzekering en belasting?

Over het advies van de Ford Focus. Ik zal eens rondkijken.... waarschijnlijk (al jij het zegt) een hele degelijk auto, maar ik vind hem qua uiterlijk niet mooi (is uiteraard niet het belangrijkste)

Met vriendelijke groet,


N. Bouman

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 07-jul-2005 23:43:28
Onderwerp : Re: Volvo V40

Ik ben zo vrij geweest de lange URL wat in te korten,  Smile

De kwaliteit en degelijkheid van de Ford Focus is geroemd door de ADAC (Duitse ANWB) waar deze auto een aantal jaar geleden als beste uit de test is gekomen, zelfs boven de Toyota's. Ik ben zelf niet zo gek van de vormgeving van het dashboard, maar de rij-eigenschappen zijn wel goed. Het is een auto die je aangekleed moet kopen... siervelgen, dakrails e.d.

Over Saab kan ik niet veel vertellen, de originele onderdelen zullen wel net zo prijzig zijn als die van Volvo.

Wanneer je over gaat tot de aankoop van een Volvo dan kun je voor goedkope "originele"  onderdelen bij VDT te Lelystad terecht (VDT= van der Tang). Deze onderdelen komen uit de dezelfde fabriek, maar hebben geen Volvo label. Gebruikte onderdelen, van complete dashboards/navigatie tot siervelgen/rolhoezen, zijn te vinden bij het bedrijf AutoRima te Druten.

Betreffende de wegenbelasting kijk eens op deze pagina: Brandstof, omslagpunt , klik nu op de link belastingdienst en hier vind je een menu waar je achter de wegenbelasting kunt komen.

Als de verzekeringsmaatschappij geen antwoord geeft is het triest gesteld met deze branche... "een klant wil geld uitgeven: nou daar heb ik geen tijd voor"  :'(
Wanneer je er een te pakken hebt die wel reageerd, vraag dan twee offertes aan, voor u en uw vriendin. Neem de goedkoopste. (Zal die van uw vriendin wel zijn)

Succes! Razz