Wanneer is de beste tijd voor verkoop.
Auteur Bericht
Joined : 26-jun-2005
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 26-jun-2005 15:28:23
Onderwerp : Wanneer is de beste tijd voor verkoop.

??? Beste lezer,

Ik heb een peugeot 206 xs 1.6 uit '99.
ik heb hem gekocht in '02. Er staat nu 97000km op de teller en denk
er eigelijk om hem weer in te ruilen voor een andere auto ook omdat we volgend jaar waarschijnlijk een groter auto nodig hebben om prive reden.
Nu was mijn vraag kan ik hem beter nu inruilen of pas volgend jaar?
omdat er toch aardig wat op de teller staat.      

Groeten

Gerben ???

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 26-jun-2005 17:58:12

Wanneer de auto nog geen 100.000km heeft gereden dan zit deze nog onder een "psychologische" grens. Hoewel veel mensen wel beseffen dat deze grens in een aantal maanden doorbroken wordt is het nog steeds een motivatie om juist deze auto aan te schaffen ten koste van een auto die bijvoorbeeld 101.000km op de klok heeft.

Wanneer u echter pas over een jaar een ruimere auto nodig heeft dan kan het lonen om nog even in de auto te blijven rijden. Wanneer het jaar om is dan worden de occasions weer lager geprijsd en dat kan in uw voordeel zijn.

Langer in een auto blijven rijden is in de meeste gevallen goedkoper, omdat bij iedere aankoop er weer een winstmarge aan de dealer moet worden afgestaan. Mijn advies zou zijn om de markt eens te gaan verkennen en begin volgend jaar een nieuwe auto te kopen of wanneer u natuurlijk een heel goede deal kunt maken! Wink

Succes.