wegenbelasting dieselauto omhoog?
Auteur Bericht
Joined : 16-mei-2005
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 16-mei-2005 12:52:43
Onderwerp : wegenbelasting dieselauto omhoog?

Ik hoor vage geluiden dat de wegenbelasting van dieselauto's omhoog gaat. Is dit zo en zo ja, hoeveel meer gaat het kosten???

Ik ben nl. van plan een diesel aan te schaffen omdat ik rond de 25000 km/J rijd.
Is dat nu wel handig?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 16-mei-2005 13:13:04

Daar heb ik persoonlijk nog niets over gehoord. Wat ik wel weet is dat de wegenbelasting voor bestelauto's vanaf juli 2005 hard omhoog gaat. Dit zijn vaak diesels dus misschien heeft u geluiden meegekregen over diesel in combinatie met bestelauto's?

U kunt natuurlijk voor de zekerheid de belastingtelefoon bellen: 0800 0543

Alex
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 21-mei-2005 21:59:16
Onderwerp : BPM

hallo
ik ga een mitsubhisi eclipse kopen hij staat al hier in ned maar moet nog in gevoerd worden hij komt uit 96 en is 2.0 gsi  wat moet ik dan betalen?????


alvast bedankt
alex

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 22-mei-2005 11:11:23

Ah leuk dat je het vraagt, ik ben namelijk net zijdelings met dit onderwerp beziggeweest. Wanneer een auto ingevoerd is moet er nog rest-BPM betaald worden. Zoals u wellicht weet moet er op een nieuwe auto naast de netto catalogusprijs ook BTW en BPM betaald worden. Dit om ervoor te zorgen dat mensen geen occasions van een maand oud gaan importeren uit het buitenland en zo onder de BPM uit komen is er hiervoor een regeling getroffen.
Het BPM bedrag wordt in 25 jaar afgeschreven en de percentages die maandelijks/jaarlijks worden afgeschreven staan beschreven in een tabel die op te vragen is bij de belastingdienst. Deze tabel staat ook hier op OccasionAdvies.nl bij het onderwerp: Marge & BTW
Het BPM bedrag die u nog moet betalen over een 9 jaar oude occasion is echter nihil en kunt u uitrekenen door het BPM bedrag dat op het kentekenbewijs staat vermeld te verminderen met het percentage dat in de tabel staat weergegeven.

Wanneer u deze auto nu daadwerkelijk koopt dan moet u naar een RDW keuringsstation en de auto laten keuren. Hier krijgt u dan wel te horen waar u de rest BPM moet achterlaten. U kunt natuurlijk ook eerst even contact opnemen met de belastingdienst, tel 0800 0543

!! Let op !! Wanneer de auto nog niet gekeurd is dan mag u niet met deze auto rijden, dus de auto zal op een aanhanger of met een auto-ambulance vervoerd moeten worden naar het keuringsstation toe.