Volvo V40 of ............
Auteur Bericht
Bouman. N.
Joined : 18-jul-2006
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 16-feb-2005 13:43:43
Onderwerp : Volvo V40 of ............
webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 16-feb-2005 16:09:32
N. Bouman
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 16-feb-2005 17:34:44

Wat een snelle reactie, bedankt! Ik heb eigenlijk altijd gedacht aan benzine en niet aan een dieselmotor in ons geval omdat we niet echt voor werk hoeven te rijden, maar goed een vakantie met de auto hakt er qua km's ook wel in.  Wat is qua gereden km's in relatie tot een benzinemotor dan reeel? Kinderen zijn er nog niet de komende 3 jaar, maar ik wil graag een auto nu kopen waar ik 5 jaar mee klaar ben i.p.v. 2x 2,5 jaar een wat mindere auto te kopen. Ik  zal uw bericht ook eens aan haar laten lezen. Ik laat zeker meer horen! Vriendelijke groet

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 16-feb-2005 19:13:38

Het omslagpunt tussen benzine en diesel is per auto verschillend. Wanneer u het artikel Brandstof, omslagpunt leest en de formule gebruikt krijgt u een idee betreffende welke brandstof u het beste kan nemen. U vindt hier ook een tabel waar u aan de hand van een theoretische vergelijking tussen twee auto's snel kunt zien waar het omslagpunt zou kunnen liggen.

geertens
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 27-feb-2005 17:34:49

Hoi,

Een V40 rijdt comfortabeler dan een kleinere Alto, Clio, 106 etc. Echter een V40 heeft nu niet echt bijzondere rij-eigenschappen en laat ook nogal wat herrie in het interieur horen. Qua grootte is het een kleine station vanwege de rondingen aan de achterzijde in het interieur. Wat dat betreft is het vergelijkbaar met een Alfa 156 sportswagon die tweedehands prijziger is maar beter rijdt en er veel beter uitziet. Ook is een Ford Mondeo een optie. Tweedehands kosten deze auto's een habbekrats en rijden ze beter dan een V40 behalve dan vervelende rolneigingen bij korte en heftige stuurbewegingen.
Succes met het zoeken naar een andere auto maar vorm je wel een oordeel over meerde vergelijkbare auto's door er in te rijden.

Groet'n

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 27-feb-2005 18:08:51

Tja, voor heel veel ruimte moet je inderdaad een Ford Mondeo nemen. Een Volvo V40 is ook zeker een slag duurder in de aanschaf, maar behoudt zijn waarde ook beter.

Persoonlijk vind ik een Ford Mondeo niet bijzonder goed rijden. En dan praat ik over de modellen met de afgeronde koplampen (ik meen dat die rond 1998 als bouwjaar hebben). Ook het schakelen gaat in deze auto niet echt lekker, je kunt niet zo zeker schakelen zoals in de Ford Focus.

Ik zou zelf ook voor een Ford Focus (prijs rond de 6 a 7 duizend)  gaan als voor een Mondeo of V40. Simpelweg, omdat de onderdelen van Volvo nogal duur zijn en de Mondeo moet je alleen nemen voor de goede ruimte/prijs verhouding.

Wanneer je voor 5000,- euro een goede Alfa 156 Sportwagon kan vinden dan vind ik je een knappe jongen. Want voor een goede Sportwagon betaal je tussen de 10.000/15.000 euro en dan is 5000 net  Wink te weinig!

wybaut
Joined : 15-mrt-2005
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 16-mrt-2005 14:20:59

Geachte heer Bouman,

Ik heb uw berichten met interesse gelezen en ik zie duidelijk uw wensen. Daarom ben ik benieuwd of u ondertussen al een auto heeft aangeschaft of op het oog heeft. Zoniet, dan zou ik willen vragen of ik u kan assisteren en een aantal voorbeeldauto's aan u voor kan leggen. Hiervoor zou ik graag wel van u willen weten of airco belangrijk is, en het merk. Ik kan namelijk adviseren een Toyota adviseren, omdat die (dat blijkt ook uit de statistieken) over het algemeen de betroubaarste auto's zijn. Gezien uw budget, zou ik dan ook een Toyota Corolla adviseren. Dit klinkt misschien wat vreemd, maar dit zijn goede auto's die uitstekend hun waarde behouden en bij inruil dus weer wat opleveren. Bij andere auto's is dit minder het geval. Bij het zoeken op internet kwam ik toevallig langs deze auto, maar misschien is die te sportief: http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=3&record_id=4837902&class=cars&pos=22&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=979f4101802d7b315ed73f456db2b9b1
hopelijk heeft u wat aan dit advies!

Met vr, gr, Wybaut de Boer