106 xsi
Auteur Bericht
TDJ
Joined : 18-jul-2006
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 13-mrt-2005 14:06:54
Onderwerp : 106 xsi

Hallo,

Ik ben op zoek naar een 106 xsi 1e generatie, ik heb rond de 1500 - 2000 euro te besteden. Nu heb ik er een uit 1994 met 115.000km zien staan(dist. vervangen). De eigenaar vermeldde hier wel bij dat de katalysator waarschijnlijk kapot is, is de reparatie hiervan duur? Waar moet ik bij deze (sportieve) 106jes speciaal op letten??

Groeten

Thijs

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 13-mrt-2005 19:42:53
Onderwerp : Re: 106 xsi

Wat de prijs van een katalysator is weten ze het het beste bij de dealer. Belangrijker is dat u eerst het totale plaatje uitrekent en dan via de verschillende autozoeksites kijkt of de prijs overeenkomstig is aan de markt.

Wat betreft de auto zelf, bij auto's van 10 jaar en ouder eerst even kijken hoe de carrosserie er uit ziet. Dus, goed uitkijken naar roest en schades. Het motortje moet natuurlijk nog in orde zijn en omdat er met een krap budget gewinkeld wordt is het natuurlijk interessant als de banden, remschijven/blokken... slijtende onderdelen nog in een goede staat zijn.
Een nieuwe APK geeft aan dat de auto op het moment van keuring nog veilig de weg op mocht, dus dit is bij de oudere occasion in ieder geval een gegeven dat u minimaal wilt weten.

O ja, wanneer er voorheen door een "sportieve" rijder in deze auto gereden is kunnen er problemen aan versnellingsbak en koppeling optreden. Lees voor meer info de artikelen in het OccasionAdvies Handboek.

Succes met de aankoop!