Peugeot 206, is dit verstandig?
Auteur Bericht
Joined : 16-feb-2005
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 16-feb-2005 19:16:16
Onderwerp : Peugeot 206, is dit verstandig?

Ik wou morgen even gaan kijken voor een tweedehands auto, een Peugeot 206. De wagen is van januari 2001, heeft een 1.6 motor en het is een luxe uitvoering... De kilometerstand blijkt na telefonisch contact 160.000 km te zijn... Dit is best veel meen ik, de auto van mijn broertje uit 1995 heeft er 140.00 op de teller...

Is dit verstandig?

Linkje naar de advertentie: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=9873462&p_type_lijst=RL&o_id=2336413

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 17-feb-2005 12:09:30

160.000 in 4 jaar in deze klasse op benzine is wel veel. Maar de prijs is wel conform de markt, dus de auto is niet te duur. En de is auto luxe uitgevoerd, dus wanneer deze er ook netjes uitziet dan is het een goede koop.

De enige reden om niet te kopen is de kilometerstand. Het belangrijk bij deze kilometerstanden dat de auto goed is onderhouden. Ook zaken als de distributieriem moeten in orde zijn, vraag of deze al vervangen is en kijk in het onderhoudsboekje (indien aanwezig) of er geen onregelmatigheden in het schema zitten. Is er geen boekje aanwezig probeer dan uit te vinden waar de auto in onderhoud is geweest. Onderhoudsschema's worden bij dealers in de computer bijgehouden en u kunt vragen of deze voor u uitgeprint kan worden.

Zeker geen slechte auto, maar de huidige staat van de auto ligt aan de vorige gebruikers. Let op slijtende onderdelen en natuurlijk op schades.