Merk en type (2e poging)
Auteur Bericht
Joined : 02-mei-2004
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 02-mei-2004 19:17:48
Onderwerp : Merk en type (2e poging)

Mijn excuses, volgens mij is het de eerste keer niet goed gegaan.. dus het bericht nogmaals:

Hallo,
Ik heb een Toyota Starlet 1.3 uit 91, 180.000 km op de teller, drie-deurs. Geen schade, Wel een enkel kleine butsje. Rijdt nog prima.  APK tot september 2004. Onderhouden door garage.
Aangezien mijn kinderen groot worden zoek ik een auto die een maatje groter is. Ik rijd ongeveer 20-25.000 km per jaar.

Vraag 1: heeft iemand enig idee wat ik voor de Starlet zou kunnen krijgen? En waar kan ik het beste deze auto te koop aanbieden.

Vraag 2: ik heb dus een grotere auto nodig, maar heel weinig budget. Ik meen me te herinneren dat de ANWB/consumentenbond vroeger een overzicht had welke occasions de minste gebreken vertoonden. Ik kan dit echter nergens meer terugvinden. Welke Low-budget auto zou een goede aankoop kunnen zijn? Welk merk/type vertoont doorgaans de minste gebreken? (ik begrijp dat dit allemaal ook samenhangt met goed onderhoud, schade, etc.). Moet dus wel 5 deurs zijn en minimaal een jaar geen groot onderhoud.

Graag jullie advies of antwoorden! Bedankt!!

Ingrid

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 03-mei-2004 12:39:53

Uw excuses zijn niet nodig, we hadden gisteren (2 mei 2004) namelijk serverproblemen. Ik hoop dat deze nu opgelost zijn en dan kunnen we proberen om de berichtjes die al eerder geplaatst zijn op dit forum terug te halen.

Nu terug naar uw vraag:

De waarde van uw auto, kijk eens op een autozoeksite: bijvoorbeeld autoonline.nl Op deze site heb ik bijvoorbeeld deze zoekresultaten gekregen: klik hier!
Hier kunt u gelijkwaardige auto's vinden aan de uwe met de verkoopprijzen die de dealers geven. Na snel even kijken wordt er tegen de 2000 euro voor uw Starlet gevraagd. Het lijkt mij dat u +/- 750 a 1000 euro moet kunnen krijgen. Een dealer hoeft namelijk geen garantie meer te geven op auto's van minder dan 4.500 euro verkoopprijs. Als uw auto in een goede staat verkeert dan moet zo'n bedrag wel te krijgen zijn. Maar check het zelf voor de zekerheid op autoonline zelf nog even.

Uw tweede vraag:
Ik zie dat u qua kilometers ook diesel kunt gaan rijden, koopt u echter een auto van bijvoorbeeld een jaar of 8 dan kan het vermogen tegenvallen in vergelijk met een benzine auto. Maak dus eerst een proefrit voordat u kiest tussen een diesel of benzine auto. Hoeveel u bespaart kunt u hier berekenen.

Betreft een betrouwbare auto waar u weinig onderhoud aan hoeft te plegen dan zit u naar mijn mening bij Toyota goed. Ruilt u de Starlet in bij een Toyota dealer dan is de kans dat u een hogere inruilprijs terug krijgt dan dat u de auto bij een dealer inruilt die niets met Toyota's doet.
Betreft een ruimere auto: misschien is een 5 deurs Toyota Corolla iets voor u? Of een Nissan Almera/Sunny?

Gebreken: Kijk of er een onderhoudsboekje in de auto aanwezig is en neem desnoods contact op met de dealer waar deze auto als laatste in onderhoud is geweest.

Wilt u de auto het eerste jaar onderhoudsvrij hebben, laat de auto dan netjes afleveren (beurt/APK) en neem dit op in het koopcontract. Let er op dat alles dat meer dan een tientje kost in het koopcontract wordt opgenomen om vervelende geschillen te voorkomen.

Succes met de aankoop en laat even weten wat het geworden is!